Gå til innhold

Noen som har hatt eller har bulimi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og evt hvilken hjelp fikk du?

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Hadde anoreksi, men de kjørte i meg piller (på en DPS..) som fikk meg til å spise som en gal! Da kom jo bulimien med en gang, og det ser ikke ut til å være et problem for hjelpeapparatet rundt meg, selvom jeg gang på gang forklarer at jeg ikke vil ha det sånn.

Så, får ingen spesiell hjelp annet enn at de sier det går over når jeg får orden på alt det andre.

Vurderer å finne en som kan hypnotisere meg eller noe :S

Eller så får jeg bare vente til jeg er 30 kilo og dem MÅ gripe inn :(

Skrevet

Huff da:( så ille

Kaster du mye opp da?

Det er det jeg sliter med, kaster opp 1 gang per dag som regel...

Er slank men langt fra sylflide...(veier 63 kg og er 174 cm høy)

Var faktisk fornøyd med 60 kg jeg, så stresser litt..men gir på en måte opp..samtidig som hodet mitt fucker opp alt...:(

Men men...blir vel frisk en dag..

Har jo 2 barn..så det er min største drøm!

Har du barn? regner med du har det...

HI

Skrevet

Zoloft og fysisk aktivitet er en flott kombinasjon. Pluss psykolog, for de som måtte ønske det.

Zoloft er "egentlig" antidepressiva, men det hjelper også mot OCD, noe bulimi må kunne sies å være.

Skrevet

Kaster opp noen ganger i løpet av dagen, men legger likevel på meg. Spiser så og si hele dagen, og blir ofte stoppet på vei til toalettet.

Veier litt mindre enn deg, men er også er enn 10 cm kortere. Er absolutt ikke fornøyd. Selvom mye av matproblemene ikke har så mye med selve kroppen min å gjøre.

Jeg har ett barn. Og en inviklet situasjon rundt akkurat det.

Jeg skjønner ikke hvorfor ingen hjelper meg skikkelig, siden jeg har ødelagt kroppen min innvendig allerede. Ødelagt lukkemuskel, ødelagte tenner, ødelagt brekningsrefleks og ødelagt spiserør. Men, så lenge jeg ikke kaster opp blod, så gidder ingen å bry seg. Den éne som brydde seg, måtte selvfølgelig ut i permisjon. Så, jeg gleder meg til hun er tilbake:)

Og hun som skrev under her om Zoloft og psykologer;

Jeg har gått på Zoloft i halvannet år kombinert med psykolog MINST 2 ganger i uken uten virkning. Har også være innlagt diverse plasser i 11 mndr til sammen det siste halvannet året.

Hater alt rundt dette. Og det blir ikke akkurat bedre, nei..

Hilsen anonym før HI der;)

Skrevet

HI

Psykolog har jeg ingen tro på, har selv gått til psyk i 3 år men sluttet i fjor.

Jeg vil prøve alternativ behandling nå, coaching eller kinesolog, har hørt mye bra om det!!

For veldig vondt av å lese din historie..jeg sliter jo mye selv med bulimien, men fungerer veldig bra med skole og 2 barn. Jeg er nok den som dessverre lider i skjul på en måte, og det er nok vanskelig for meg å bli frisk for jeg er "ikke syk nok til å bli frisk eller få hjelp" om du skjønner hva jeg mener.

Siden jeg klarer å leve med det så er det ingen hjelp å få, føles slik..for ingen tar meg på alvor..nesten som om folk (psykolog/leger osv) sier "du er slank,normal, har 2 barn og en mann, så du er ikke SYK nok..

Slik føles det...

Men jeg har såpass selvkontroll at jeg aldri kommer til å havne inn på sykehuset eller bli farlig undervektig..men sykt å si det..er vel akkurat de som nettopp gjør dette som faktisk FOR hjelp?!!?

Det minste jeg har veid er 56 kg. Da var jeg veldig tynn. for tynn. La på meg..og da sa folk, å så fin du er...akkurat som nå var jeg frisk?!

Merkelig...

Skrevet

Det er tydeligvis veldig lett for "dem" å komme med den "Du er ikke syk nok..." fordi de ikke kan hjelpe, dessverre...

Jeg fungerer egentlig veldig bra jeg også, sånn når jeg har gode perioder. Men har jo klart blitt en del innleggelser pga psykoser, suicidalitet osv... Men, jeg greier meg. Jeg seirer! ;)

Jeg var 42 kilo da jeg ble innlagt første gang. Fikk likevel ikke hjelp da. (Snakkes med HS på skolen og skulle egentlig søkes til ROS, men ble hindret siden jeg ble innlagt)

Det som er like ille er vel at man vender seg så lett til "rutinene" (spise i skjul, kaste opp, spise litt mer, kaste opp osv..) alt går jo plutselig som en "lek" og man blir bare mer forvirret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...