hit og dit Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Kan det gjøres hjemme? At en får pillene på sykehuset og så drar hjem for å fullføre
Musemor med tre søte små Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Ja, du får en pille jeg ikke husker navn på på sykehuset, og 4 andre du skal ta hjemme 2 dager senere
hit og dit Skrevet 4. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2010 Ok, takk for hjelp. De 2 dagene; er en i bra form da? Merker en noe? (Jeg må jobbe mens dette står på). Uff. Det er tragisk hele situasjonen.
Marbella Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Går helt fint:) men du kan ikke være på jobb når du tar tablettene- da bør du ta de på natta og få blødningene da:) Lykke til
Musemor med tre søte små Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Du blir sykemeldt fra og med den dagen du tar 1. pille, til om med den dagen du tar de 4 siste. Dersom du trenger pillene grunnet en MA kan du bli sykemeldt noe lenger. Det ble jeg.
Marthe&AliceEmilie Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 når jeg tok abort med piller var jeg ikke sykmeldt annet enn dagen selve aborten var... var først på sykehuset og tok en pille. 2 dager senere var jeg på sykehuset og tok 6 stikkpiller som skulle i sjeden + noe smertestillende.. måtte da ligge der i en time og slappe av.. Etter det måtte man gå på do gjevnlig.. Når blødningene begynner kan du dra hjem. Sykesøster skal kontrolere at eaborten er i gang. Tror nok ikke det lønner seg og ta den på natten da man må gå på do OFTE.. og man får ikke sovet så mye.. Jeg fikk værtfall en del vondt når det var som værst..
hit og dit Skrevet 6. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2010 Det var slik jeg forstod det. At jeg kunne få stikkpille da på onsdag, og så kunne jeg ta de siste pillene i helgen. Håper det er slik, for da kan jeg jobbe litt de dagene. Om ikke så får jeg bare ta det som det kommer. Jeg kan jobbe inn timene uken etterpå, evt helgen etterpå. Tusen takk for svar alle sammen.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Det skal vel ikke gå mer en 48 timer fra du tar den første pillen oralt på sykehus, til du setter inn de som skal i skjeden. Forøvrig, ja du kan gjøre det hjemme, men den første må taes på sykehus pga fare for allergisk reaksjon. Og du "får ikke lov" til å gjøre det om natten, for du må ha kontroll på blødningen din slik at du veit hvor mye du blør og om det evt blør alt for mye. Det gjør ganske vondt, men om du har vært gjennom en fødsel så er livmoren "vant" til sammentrekningene og mange opplever at det ikke er så vondt da som for de som aldri har født. Forøvrig, du skal ligge en time etter du har satt inn de 4 stikkpillene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå