Gå til innhold

Flere førstegangs med termin tidlig i februar?


Snellamedto

Anbefalte innlegg

Kanskje til og med fra Osloområdet? :-) Selv har jeg termin 5. februar, er 27 år, førstegangs, og bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er førstegangs og har termin i februar, men Halden inngår nok ikke i Osloområdet :) Har termin 15. foreløpig, men etter tidlig ultralyd tippa doktoren at den måtte flyttes til noen dager før. Får nok vite nærmere på rutineultralyden. Jeg er 24 år forresten, pappaen til babyen (altså kjæresten min) er 26 nå, 27 når babyen kommer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått fødeplass på riksen, og er kjempeglad for det!

 

Har du vært på tidlig UL eller hørt hjertelyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er førstegangs og har termin 15 feb. Er 27 år g bor i Oslo.

Var på UL i dag, er 12+0, og fikk se et nydelig lite nurk med bevegelse, hjerteslag og alt så bra ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Først var jeg på altfor tidlig innvendig UL i uke 5 pga blødninger, men da så man ingenting. Så hørte jeg hjertelyd hos fastlegen i uke 11. Helt fantastisk! Hun (jeg føler på meg at det er en jente) hadde en puls på 145 da. Så var vi på tidlig ultralyd 12+4 og så en 6 cm liten baby som vinket til oss, med en puls på 164. Jentepuls. Nå har magen begynt å vie seg ut (uke 13+3), jeg har begynt på gravideyoga (anbeflaer MamaYoga på Tullinløkka!) og gleder meg til ultralyd på Ullevål 16 sept. Pusser opp som en gal (maler og maler, men lufter og har på maske), skal selge leiligheten på Grünerløkka og flytte til et mer barnevennlig strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg er 28 år, førstegangs med termin den 7 februar og bor i oslo..

Har foreløpig ikke fått tildelt noen fødeplass, men legen min har "bestilt" plass for meg på Ullevål. Jeg spurte om riksen, for har hørt at de generelt er flinkere der, men legen min sa at det var ullevål som var aktuelt.. Har googlet det og det virker som om det er mange som har fått fødeplass på ullevål som blir sendt andre steder, som bærum, fordi de ikke har kapasitet på ullevål(!) Ja, ja.. satser på at de har plass til meg og at de er flinke :)

Hvor kan jeg finne en god jordmor? Min lege sier at det egentlig ikke er nødvendig, men tror jeg likevel vil ta et besøk eller to.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, uff da, får håpe vi ikke blir sendt ut av byen!! Jeg tror ullevål og riksen er like flinke og pålitelige altså, men legen min mente at for førstegangsfødende var riksen litt tryggere pga det er mer gammeldags, og man får ligge lenger på barsel. Men ikke vet jeg, jeg tror nok ullevål er minst like bra. Og når alt kommer til alt er det jo umulig å vite om det kommer til å være fullt på akkurat vår dag!!

 

Jeg ringte bare til den lokale helsestasjonen og bestilte meg time hos jordmor der.. Så får vi håpe hun er bra :-)

 

Har du vært på tidlig ul eller hørt hjertelyd? Føler jeg er den eeeeneste her inne som ikke har det. Ul er ikke før 9. sept!! åååå så lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 25 og venter første 2 feb foreløbig. Fra Ski:)

Jeg har ikke vært på UL men akkuratt hørt hjertelyd hos legen, FANTASTISK:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal snart reise bort i 2 uker, så ville gjerne på ul for å se at alt var i orden.. Jeg er litt sånn at jeg ikke tror det før jeg får se det, så ville egentlig bare rett og slett se liv der inne :)

Bestilte time hos byporten legesenter, fordi jeg har hørt endel positivt om gynekologen der og var skikkelig spent og gira.. Men måtte av en eller annen grunn sitte og vente 50 min før jeg slapp inn!! Hadde time 13.40, kom inn til legen 14.30. Synes det var unødvendig lenge, men legen var superhyggelig (hun sa at det var pga vikarer i resepsjonen) og beklaget det masse.

Var en veldig fin opplevelse å se lille kroppen der inne, den beveget seg masse og jeg kunne se tydelig hva som var hva, selv om det var veldig smått. (var en innvendig ul, og de tar det bare til og med uke 14)

Fikk også endel bilder som jeg gledet meg til å vise til samboeren (han var på jobb), men ble ikke helt samme med stillbilder. Var mye gøyere å se bevegelsene der inne.

Det negative var ventetiden og at det kostet 1000,-. Og i følge legen min er det egentlig unødvendig..

Har foreløpig ikke fått noen dato på ordinær ul, jeg skal ringe legen min å høre nå, men blir sikkert ikke før ut i september, siden jeg er tilbake fra Kina 1 sept..

Gleder meg til ul! Vil du vite kjønnet? Det vil jeg, er så nysgjerrig av meg! Føler litt at det er ei jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å bestille tidlig UL mange ganger... men klarte tilslutt å ha is i magen.. Nå har jeg hørt hjertelyd så da kan jeg puste litt lettet ut. Jeg har heller ikke fått time til UL, ringte Ahus her om dagen og fikk da vite at legen min ikke hadde sendt inn papirene min #arg# så venter i spenning en av dagene på time.

 

Jeg vil vite kjønnet:) har en følelse på jente jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat vite at jeg har fått UL den 14 september på Ullevål:)

Jeg har foreløpig ikke sagt at jeg er gravid til noen ennå (er i min 15 uke) det er bare min samboer og en nær venninne som vet det.. Skal vente til jeg kommer tilbake fra ferien.

Har dere fortalt den store nyheten til "alle" ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vi skal vite kjønnet. Vi er av en eller annen merkelig grunn helt bombesikre på at det er en jente, så vi trenger tid til å omstille oss litt om et er en gutt ;-)

 

Jeg har også lyst å bestille tidlig ul, men så tenker jeg at det jo egentlig ikke er nødvendig, og at jeg bare må slutte å lese alle de fæle historiene her inne. Alt er sikkert bra. Jeg har jo ikke fått hørt hjertelyd engang, det gjør de ikke før uke 18 på mitt legekontor :-/ Og jordmor ville ikke ha meg på besøk før i uke 23. Uuuuuff det er sååå lenge til ordinær ul 9. sept!!! Så jeg har ikke helt avskrevet det enda, får se over helgen...

 

Vi har fortalt det til de fleste nå, de vi møter på vår vei, for å si det sånn :-) Jeg var kjempekvalm og dårlig i uke 5- 11, så det var deilig å endelig slippe å unnskylde seg med rare ting. Pluss at magen synes kjempegodt!!! (jeg synes den kom allerede i uke 10!!) Er nå 15 uker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme tenker jeg hvis det viser seg å være gutt på UL.. jeg må slutte å snakke om hun, henne, prinsessa osv . til vi er helt sikre. Jeg titter faktisk mest på rosa babytøy også;)

 

Jeg er i uke 15/16 og spurte bare legen om vi kunne prøve å finne hjertelyd og hun sa ja. Jeg bestilte meg også time hos jordmor i stad og fikk neste ons. Huff det er sikkert lenge til jeg også skal på UL for har ikke fått time enda:(

 

Jeg klarte ikke å holde det hemmlig lenge når jeg tok en positiv test. Klarte ikke å holde meg og måtte si det til di jeg møtte med en gang. Jeg tenkte mister jeg så trenger jeg støtte rundt meg da også..

 

Huff jeg lurer på når denne kvalmen kommer til å gi seg... er sååå lei

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg var også skiiiikkelig kvalm fra uke 5-12 ca. I uke 14 var jeg som et nytt menneske, våknet opp av dvalen og alle energien som som en bombe!!! Det er SÅÅ herlig!!!! Endelig kan jeg nyte det her, og det er nesten så jeg har glemt hvor kjipe de 2 månedene var.

 

Nå er jeg helt fin, er veldig sliten i rompa/ryggen/hoftene om dagen, og sover litt etter jobb, men det er virkelig helt greit. Føler meg heller ikke så dvask og tjukk lenger, men bare gravid-fin. Håper jeg klarer å slappe helt av til UL, møtte ei nybakt mor i kveld som sa at hun heller ikke hadde sett/hørt noe før ordinær UL, og var minst like bekymra som meg før den tid, men at jeg kom til å roe meg når jeg begynte å kjenne liv. Noe som forhåpentligvis skjer i løpet av snart, siden jeg trer inn i 16. uke i morgen! :-) Tiden går så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går veldig fort ja :)

Jeg gleder meg så utrolig til å fortelle nyheten til mine søsken og moren min siden det blir første barnebarnet hennes.. Men grunnen til at jeg har utsatt det litt er pga jobbsituasjonen min. Studerer for tiden, men siden jeg har blitt gravid vil jeg heller jobbe 6 måneder for å opparbeide meg foreldrepenger (får ganske lite i støtte som student). Studiet mitt er lagt opp med minimalt med obligatorisk oppmøte, så satser på at det går bra. Kan også bare utsette ett semester.

Skal skrive kontrakt med sjefen min i dag, så jeg får nok antall timer fremover. Men gruer meg litt til å fortelle det til folka på jobben, kanskje de tror jeg har "lurt" de ved å si at jeg vil jobbe fulltid også blir det bare 6-7 måneder.. Men, men.. Barnet mitt går først :) Har dere sagt det til arbeidsgiveren deres? Må man ikke si det min 2 mnd før man går ut i permisjon?

Jeg kan ikke vente altfor lenge, har allerede gått opp 4-5 kg, og magen min synes hvis jeg ikke går i løse klær.. Føler meg skikkelig tjukk :( blir bedre når nyheten kommer ut, da er det jo bare naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma var den første jeg ringte til da jeg ble gravid og hun begynte å gråte av glede:) første barnebarnet hennes også.. så det er stas:)

 

Jeg måtte fortelle sjefen min av jeg var gravid når jeg var uke 8, da jeg ble sykemeldt pga oppkast og kvalme. Klarte ikke å finne på en annen grunn.. hehe

Tror man må si til arbeidsgiver 3 mnd før man skal ut i permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært hyggelig å få til et treff etter hvert? :)

Ingen av venninnene mine har barn og siden jeg er førstegangs hadde det vært koselig å dele erfaringer.. Særlig siden vi har termin ganske nærme hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det også til mamma først, da jeg var 7 uker på vei. Vi begynte å strigråte begge to, hehe. Det er første barnebarn for både henne og svigers og første tantebarn for alle søsken. Også spesielt fordi jeg mista pappan min for 1 1/2 år siden, så det er på tide med litt glede i familien :-) Mamma gleder seg VELDIG! :-)

 

Jeg gruer meg skikkelig til å fortelle det til sjefen. Hun er ikke akkurat av den (med)menneskelige sorten, og jeg må finne en dag der hun har godt lynne.. Jeg går på 3-månederskontrakter, så det går jo ikke utover henne på noe vis, jeg går ut ifra at jeg mister jobben når jeg går ut i permisjon. Håper bare ikke hun blir sint fordi jeg evt skulle bli sykmeldt utover høsten.. Der jeg jobber er det bare damer, men snittalderen er laaangt over 50, om ikke 60, så det er ikke akkurat dagligdags med svangerskapsperm. Huff huff, jeg vil ikke, men føler jeg må fortelle henne før det kommer ut, det er allerede to kolleger (gode venner) som vet. Og som nevnt synes det godt på meg nå, så jeg kan vel ikke vente så mye lenger..

 

Men ja oslo82, er enig i at det hadde vært stas med et treff!! :-) Jeg trenger såårt noen å dele alt det her med, så vidt jeg vet er det ingen venninner som er gravide, og jeg har ikke mange venninner som har fått barn heller. Suger til meg all informasjon jeg kan få! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå ja, jeg merker jeg gleder meg veldig til å si det til mamma.. Kunne vel egentlig ha gjort det allerede, men når først nyheten kommer ut så får plutselig alle vite det.. Og nestsjefen min er bestekompisen til søsteren min og jeg vil ha kontroll på når alle på jobben min skal få vite det..

 

Sjefen din kan ikke bli sint hvis du evt skulle bli sykmeldt, er i tilfelle utrolig dårlig av henne! Og i forhold til å miste jobben, så burde du sjekke arbeidsmiljøloven, der står det at du skal bli prioritert når permisjonen er over. Hvor lenge har du totalt arbeidet der? Du har flere rettigheter enn du tror :)

Jeg håper de gamle damene blir glade på dine vegne, er jo et lite mirakel som er på vei.. :)

 

Vi må få til et treff ja :) Men drar bort nå i 2 uker, så kan fra 31 august.. Vent på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister ikke jobben pga graviditet, men pga overtallighet, isåfall. Jeg henger i en temmelig tynn tråd allerede, og hadde egentlig fått beskjed om at vikariatet ikke ville bli forlenget, da jeg mot alle odds fikk det likevel. Frem til 1. nov i første omgang. Hun blir nok ikke sint om jeg skulle bli sykmeldt altså, men hun er litt sånn.. eh. Hun er ekstremt frekk i kjeften, så om hun ikke mener det vondt føles det temmelig ille får den som får skura.

 

Men den gode nyheten er at hun er ekstremt personalpolitisk korrekt av seg (som den venstreradikale raddisen hun en gang var), og jeg tok mot til meg og fortalte i dag. Det gikk kjeeempebra!! Hun gratulerte masse og mente at jeg var jo bare uuungdommen enda (27 år), hehe. Det første hun gjorde var å begynne å styre og ordne så jeg skal få nok permisjonspenger etc etc, det var veldig deilig, virket som hun virkelig skulle prøve alt i sin makt så jeg får forlenget vikariatet frem til jul og (jeg berger innafor de 6 mnd av 10 uansett heldigvis). Pjjuuuh, jeg var så letta etterpå!!!!! Det var megadeilig å få letta på det trykket, for å si det sånn. Nå kan jeg endelig gå rundt i normale klær på jobb uten å måtte skjule magen så innmari. Jehu!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det gikk bra når du fortalte det til sjefen:) en lettelse regner jeg meg. Gikk værre med meg da jeg fortalte det til min..

 

Hu ble skikkelig sur og sint og sa at det passet veldig dårlig nå!! hun har sagt de mest fæle tingene til meg og psyker meg ned. Og du kan tro det ble bedre når jeg ble sykemeldt pga ekstremt kvalme og oppkast!!! Ingen er syk nok til å være borte fra jobben!!!! Det gjør jo ingen ting og spy foran og mellom kundene min!!!! #arg#

 

en ting som er sikkert er at jeg IKKE skal tilbake etter permisjon....

 

Jeg fikk Ul time i posten i går, ikke før 16 sept... huff det er såååå lenge til!! så i går bestilte jeg time til privat, hehe klarte ikke ha is i magen lengre:P Skal dit i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...