HH72 Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Min gutt på 18 mndr gir signaler på at han ikke lenger trenger dagsøvn. Ikke klar for dette ennå, han har egentlig bare sovet ordentlig på dagtid siden han var 1 år, før det tok han vare 30 minutters dupper. Har alltid hatt lite søvnbehov, men er det virkelig mulig at han ikke trenger middagslur nå? Tidligere sov han 10,5 time per natt, nå opptil 12 timer på de beste nettene. Har "alltid", dvs fra ca 5 mndr alder, lagt han kl 19-1930
HH72 Skrevet 4. august 2010 Forfatter #2 Skrevet 4. august 2010 Mente at JEG ikke er klar for at han slutter med dagsøvn... He he
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Her sluttet snuppa å sove på dagen da hun var 2 år og 1 måned. Da hadde hun holdt det gående lenge nesten hver eneste kveld i et par måneder, men ikke alltid så lett å legge sammen to og to... Samme dag som vi kuttet dagsøvnen ble kveldene mye roligere, nå vil hun legge seg og det kommer ikke et pip fra rommet hennes. Men, nå skal det sies at hun er glad i å sove og har alltid vært det.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Vi måtte også slutte m dagsøvn da snuppa var 18 mnd- og først DA fikk vi endelig ro på kveldstid og legginga gikk (og går fortsatt) unna på to minutter=)
superkåno Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 min sluttet til sommeren nå, da var han 3 år og 3 mnd, sov en time på dagen og fra 19-07 om natten
HH72 Skrevet 4. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2010 Hm-greit å høre at det er stoor variasjon, men lever i håpet om at leggingstullet(som gjelder både dagtid og kveldstid) bare er forbigående og at han beholder duppen sin en stund til. Synes tida i bhg blir så lang når han ikke sover! Kunne dessuten trenge at han sover litt på dagtid i helgene. Men men, er vel han som bestemmer... :-)
Ranveig R Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Eldste var 18 mnd. Om han sov meir enn 15-20 minutt frå den alderen av blei ddet UMULIG å legge han om kvelden. Han sov heller aldri mykje om dagen som baby, berre ca 3x20 min som nyfødd og BERRE på puppen. Hadde ein periode frå 13 til ca 17 mnd der han sov ca ein time på dagtid, men frå 18 mnd var det altså jevnt slutt. Han sovna då kjempefint om kvelden og sov ca 12 t natt. Lille er no 2 år og 9 mnd og har nettopp slutta med å sove om dagen. Det hender, dersom ho har eit voldsomt skrikeanfall eller viss ho er med masse folk/på ny plass/får masse inntrykk at ho sovnar, men det er sjeldan.
Gjest Skrevet 4. august 2010 #8 Skrevet 4. august 2010 3 år akkurat. Før det sov han 2-3 t på dagen og fra 19.30-20.00 - 06-08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå