~ Kali ~ Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Jeg begynte for noen uker siden om jeg ikke tar heeelt feil Leste en plass at det var bare å starte med folat fra p-pille slutt
Gjest Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Takk for svar:) Da tar jeg min første pille ikveld:) Men er det noe regler for hvor lenge man kan ta folat? Vet at man skal ta de 3 mnd ut i sv.skapet og før, er kun 90 piller i glasset ser jeg. Hva om man blir prøvere i lang tid? Sikkert ikke farlig men:)
~ Kali ~ Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 har lurt på dette jeg og, så jeg skal høre med jordmor om mensen kommer nå. men tror man bare skal fortsette til man blir gravid og de 3 første mnd. tror ikke det er farlig å få litt folat i seg selv om man ikke blir gravid med en gang
ina86 Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Hei! Jeg har også begynt å ta Folat nå, men er enda ikke gravid. Hun på apoteket sa at det var ikke noe farlig om det tok mange mnd uten å lykkes. Kroppen har ikke vondt av å få ekstra folat:-)
~ Kali ~ Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 *lettet* det var bra tror jeg allerede har tatt det i to uker eller noe sånt godt å vite at man har litt tid på seg etter man begynner med det! er jo ikke alle som klarer på 1pp
mamma til twins Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Jeg har tatt folat daglig siden januar. Man skal jo helst ta folat før man blir gravid siden det tar et par uker før den "virker", så det er helt korrekt å ta folat fra p-pilleslutt.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Når vi fant ut vi ville prøve igjen startet jeg på folat.
☆☆☆ Skrevet 6. august 2010 #9 Skrevet 6. august 2010 I september i fjor, samtidig med at jeg begynte å hinte til samboer om at jeg ville ha barn.
Prinsessegull Skrevet 6. august 2010 #10 Skrevet 6. august 2010 Hei. Titter inn fra første trimester.. Og dette er en info fra en av de andre her inne som jeg vidrefører: Leste denne forskningsrapporten: http://www.relis.no/nb-NO/Publikasjoner/20...lskudd%20av%20folsyre%20og%20kreftrisiko.aspx På slutten når det gjelder gravide skriver de: "Det vises til at funnene gjelder en annen pasientgruppe med andre risikofaktorer, og lengre tids bruk av høyere doser folat enn det som er tilfelle for de fleste kvinner som er gravide eller som planlegger å bli det. Nye nasjonale kostholdsråd er ventet i løpet av 2010, men det er for tidlig å si om Nasjonalt råd for ernæring vil gjøre noen endringer i gjeldende anbefalinger (Helsedirektoratet, pers. medd.). " Så hvem vet, plutselig kommer helsedirektoratet med kontrabeskjed senere i år om at Folsyre er skadelig og gir kreft for gravide også... Ble usikker jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå