Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Er så heldig og har fått fotsopp Ikke særlig lekkert og behagelig, så kjøpte en pakke lamisil på apoteket. Men i pakningsvedlegget så står det at det ikke bør brukes av gravide. Sjekket felleskatalogen og der står det: "Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Ved topisk applikasjon absorberes terbinafin i liten grad gjennom huden (ca. 5%). Dyrestudier med terbinafin indikerer ikke reproduksjonstoksiske effekter. Negative resultater fra dyrestudier betyr nødvendigvis ikke fravær av skadelige effekter på humane fostre. Bruk av terbinafin under graviditet bør derfor unngås." Er ikke hysterisk, men blir usikker og har ikke tatt sjansen på å bruke den enda. Men har lite lyst til å gå med fotsopp i flere mnd. Jeg vet at hvis jeg spør lege eller jordmor om dette så vil de slå opp i felleskatalogen og gi meg det svaret jeg har funnet ut selv. Noen som har erfaring med bruk av lamisil under svangerskapet?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Jeg brukte Canesten mot fotsopp da jeg var gravid.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Nå er jeg kanskje veldig blond, men mener du canesten som brukes mot sopp i underlivet? Eller finnes det canesten salve mot fotsopp også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå