Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Jenta vår er 2 år. Hun har gått 1 år i en bhg, og det har aldri vært en eneste sur mine når vi har levert henne, og når vi har hentet henne har hun vært i kjempegodt humør. Hun pleide å rope "Hei mamma/pappa", og komme springene når hun så oss, pratet masse, og flere ganger "nektet" hun å bli med hjem igjen fordi hun ville "leke mer". Nå har vi byttet bhg, og hun har gått 1 uke i denne nye bhg. Det har ikke vært annet enn hyling og skriking ved levering, og når vi henter henne er hun helt uttrykksløs og sier ingenting, nesten som om hun er sur på oss. Plutselig kan hun finne på å si "Pappa, jeg vil ikke i barnehagen mer, jeg vil bare være hjemme". De ansatte sier at hun gråter en del iløpet av dagen, og at hun vil at mamma og pappa skal komme. Jeg lurer sånn på hvorfor det har blitt slik i denne bhg, når vi aldri har hatt problemer i den andre. Kan det ha noe med at hun har hatt sommerferie i 5 uker, eller tror dere at hun rett og slett ikke liker seg i den nye bhg?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Høres ut på meg som hun mistrives, ganske mye. Siden hun ikke "glemmer" å være lei seg osv i løpet av dagen. Er det noen i bhg hun kjenner fra før? Noen i nærheten hun kan bli kjent med? Er ikke bare bare å komme ny inn i en etablert gruppe.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Nei, vi kjenner ingen her dessverre. Har akkurat flyttet hit. Jeg trodde at unger var veldig tilpasningsdyktige, at de lett finner seg til rette sammen med nye mennesker. Men det virker som om jeg har tatt feil. Jeg synes så synd i henne. Mannen min vil ikke høre snakk om det, han mener at det der går seg til, men jeg vet ikke om det gjør det. I dag da jeg hentet henne, hørte jeg med en gang jeg åpnet døren at hun gråt og ropte "hvor er mamma?" Hun hadde ikke sett meg for hun var på et annet rom med en ansatt. Fikk helt vondt jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Barn er tilpasningsdyktige, men undervurder ikke behovet for trygghet og forutsigbarhet. Dere har flyttet og byttet bhg? I så fall er det mye nytt for et lite menneske. Tror nok dere gjør lurt i å ta dette på alvor. Snakk med henne. Bli med henne i bhg en halv dag. Sett henne i kontakt med andre jenter i bhg ved å avtale treff med deres foreldre utenom bhg, lag en plan med de ansatte om hvordan trivsel og trygghet kan oppnås.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå