Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Dere som er under utdanning eller ferdig utdannet, hvordan var praksisen de tre årene? Hvor mye praksis var det første, andre og tredje året? Har hørt at det er 20 ukers praksis andre året, stemmer det? Og er man sikret å få praksis i byen man bor i?(skal ta utdanning i samme by som jeg bor) stod noe i brevet at man kunne bli plassert utenfor bygrensen og at man fikk hybel osv. Hvor sannsynlig er det? Jeg har barn som begynner på skolen neste år, kan liksom ikke bare flytte på en hybel en annen plass da. Har også hørt at man ikke får se turnusen før samme dagen man starter i praksis, stemmer det? Hadde jo vært ok å visst litt i forveien sånn ca, slik at jeg får ordet med barnepass. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Hei:) jeg skal til på 3. semester nå til høsten. Første halvåret var det fire uker sykehjemspraksis, neste halvåret var vi tilbake på samme sykehjemmet og var der i syv uker til. Nå til høsten skal jeg være åtte uker i hjemmesykepleien, og til våren skal jeg være ti uker i psykiatrien:) Jeg har barn som går i barnehage og har kjøpt leilighet i byen jeg går skole. Vi fikk vite at ingen med barn vil prioriteres fremfor noen andre fordi alle skal stille på lik linje. Det er jo forståelig, men likevel har småbarnsforeldre ikke samme mulighetene som de som har bare seg selv å tenke på. Men ved studiestart får man en oversikt over alle praksisplassene, slik at man kan sette seg opp ønsker og sende det til den som styrer med dette. Du kan også begrunne hvorfor du burde få den plassen du vil ha. Jeg har hittil fått de praksisplassene jeg har søkt på, fordi jeg ikke kan reise eller skaffe meg hybel:) det ordner seg nok for deg også! Jeg tror det er veldig usannsynlig at du må reise bort. Turnus har du rett på å få før du begynner i praksis. Jeg fikk ikke turnus før samme dagen første gang jeg var i praksis, men andre gangen var den klar i god tid. Vi skulle ha minst 7 seinvakter, 1 helg og 1 nattevakt på begge disse periodene til sammen. så skal du jobbe ca. 80% med 1 studiedag i uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå