Gå til innhold

Dere som har studert med barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere noen tips til rutiner ang lekser, prøvelesing osv..? Hvordan gjorde dere dere det? Skal begynne vg 2 helseservice som deltidselev nå om bare 2 uker og er veldig spennt. Er også gravid, så tror det kan bli ganske tøft. Hadde vært kjekt med noen tips :).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har kun tatt høgskole med barn.. 1. var straks 2 da jeg startet og nr 2 ble født midt i studiet..

Ble mye stormlesing til eksamen.. Men er nok lurt å lage seg noen rutiner.. Lage deg en dagsplan for de dagene du har bestemt deg skal være studiedager.

Skrevet

jeg tar bachelorgrad på høgskolen og har fått mine to i 07 og 09 mens jeg studerte. (siste mann var født i januar 2009, 5 eksamener avlagt desember 2008) så travelt er det ! Men man klarer de utroligste ting bare man bestemmer seg for det. Og studere deltid da er jo ganske lurt. Heltid blir litt for travelt, og hvertfall jeg føler da at ved å studere heltid med så mange små og i mitt tilfelle en mann som jobber døgnet rundt med mye ansvar i sin jobb, så hadde jeg ikke fått fullt utbytte av studene. Man skal jo sitte igjen med noe lærdom etter å ha studert også, og ikke minst klare å følge opp barna sine og ha tid til dem også :))

Jeg brukte mye av tiden min på skolen til jeg skulle hente barna i bhg, slik jeg ble ferdig med det meste av skolearbeidet før jeg kom hjem. Da når jeg kom hjem kunne jeg slappe av og vite at jeg var ajour med skolearbeidet og klar til neste dag med forelesninger, og kunne kose meg hjemme med barna og mannen, for jeg fant fort ut at der ikke var mye tid til lekselesing hjemme. Satt jeg på kjøkkenet og las, og ungane herjet kanskje på stua, ute etc, sitter man alltid med ett øre på stilk for å høre hva som foregår, eller passe på, selv om mannen er hjemme og klarer fint den jobben! Så da ble det mye ukonsentrert lesing som gikk inn ene øret og ut igjen det andre ;p

Lykke til! Dette går nok kjempebra skal du se;) bare man bestemmer seg er det utrolig hva man klarer :))

Skrevet

Takk for gode tips og støtte :). Godt å høre det er noen andre som har klart det før meg.Er så innstilt på å få unnagjordt videregående og komme meg et skritt videre en ordentlig utdannelse og jobb :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...