glerme81 Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Hei hei, vil gjerne strikke litt til den lille i magen, men jeg kan veldig lite!! så om noen har noen suuuper enkle oppskrifter?? alt fra topp til tå, bare det er enkelt!
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 http://ullenteventyr.blogspot.com/2008/11/babysokker-igjen-og-igjen.html Disse sokkene er enkle og gode på foten. Ellers så vil jeg anbefale å google strikkeblogg - baby osv. Ligger masse supre og enkle oppskrifter på diverse blogger rundt forbi. Hva med Nøstebarn teppet? 160 masker frem og tilbake i det uendelige, men det gir et fantastisk varmt og mykt teppe til babyen når du er ferdig.
Oo Miss Sophie oO Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Prøv på www.dropsdesign.no Her har de enkle skjerf, luer, votter og sokker. Finner du ingen strikkeoppskrifter du liker så har de uansett egen "strikkeskole" med videoer av hvor det meste demonstreres. Kjempe fint verktøy om man står fast. ...og skulle du stå skikkelig fast i en oppskrift så hjelper de sikkert til i butikken der du kjøper garnet...eller prøv deg frem selv. Bare vit at uansett hvor håpløs en strikkeoppskrift ser ut til å begynne med, så finner du alltid løsningen til slutt, så ikke vær redd for å prøve noe som kanskje ser litt komplisert ut ved første øyekast...bare ta det skritt for skritt. Det har hjulpet meg mange ganger. Lærte å strikke når jeg var 4 av mormor, men husket ikke stort da jeg var 24 og skulle ta opp strikketøyet igjen. Nå har jeg strikket det meste i forskjellige vansklighetsgrader uten at jeg har hatt noen å spørre om hjelp...så tro meg...dette klarer du kjempe fint. Bare finn noe du ønsker å strikke og kos deg!
Oo Miss Sophie oO Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Nøstebarnteppet et kjempe fint...leste innlegget ditt rett etter at jeg skrev mitt...det er jo egentlig genialt å starte med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå