Sjokoladebanan Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Som mor lører jeg stadig nye ting. i dag har jeg funnet ut dette: La ytterdøren ALLTID være låst!!! Jeg var på kjøkkenet for å ta oppvasken, mens min søte lille rampegutt på 2 år, var på rommet sitt å lekte med klossene. Plutselig syns jeg det ble merkelig stille så jeg går på rommet for å se hva han finner på for noe, og der er han selvfølgelig ikke. Begynner å rope på ham, mens jeg går fra rom til rom, men kan ikke finne ham noen steder. Kjenner panikken stige, i det jeg går mot ytterdøren. Den klarer han normaltsett ikke få opp fordi den er så treg at selv jeg må ta godt i for å få den opp. Men foreldrene mine som var innom for litt siden hade ikke lukket døren skikkelig. Jeg ser ut, å der står han på trappen til en annen leilighet, som selvfølgelig har ytterdøren på vidt gap. Jeg roper på ham, å han snur seg rundt, gliser, og setter på sprang inn døren. Jeg løper for livet, men da har han allerede gått rett inn i stua til en liten gjeng med unge gutter i 16-18 års alderen. Jeg beklaget, og kjente meg litt varm i ansiktet da jeg måtte inn i en fremmed stue å hente gutten min. De bare gliste til meg hele gjengen. Så heretter kommer jeg nok alltid til å LÅSE døren.
Kortslutning Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Huff, så fælt når man ikke finner barna sine!! Men det var godt det ikke skjedde noe mer alvorlig enn at han gikk inn i en annen leilighet:) Jeg hadde nok også vært litt flau;)
Sjokoladebanan Skrevet 4. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2010 Ja jeg er kjempeglad det bare endte opp i en pinlig opplevelse, og ikke noe annet. Tanken på hva som kunne ha skjedd gjør meg kvalm, så det orker jeg knapt å tenke på. Heldigvis hadde han bare vært ute i ca ett minutt før jeg merket at noe var galt. Jeg kommer nok alltid til å ha døren låst heretter.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Hahaha, huff da... Sliter litt med det samme, her er det gutten på 2 1/2 år som gjerne åpner døra. Og gjerne da for å holde en rope-konsert for naboene kl sju søndag morgen - tydelig at han er godt fornøyd med stemmen sin og syns husene rundt gir fin gjenklang...! XD
Monajenten Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Mine har ingen problem med å låse opp, så det har blitt noen løpeturer ut ja:-/
trebarnsmamma84 Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Her og springer dei ut,og ned på parkeringsplassen vår...Blitt nokre løpeturer ned dit ja....:/
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 skal være glad vi har smekklås jeg da:) Bare livredd for å låse meg selv ute mens jenta våres er inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå