Gå til innhold

Hvordan er det å studere når en har barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner på sykepleien snart og tankene svirrer hele dagen her.. har mann, besteforeldre som kan hjelpe til, skal studere fulltid (eventuelt kun jobbe i sommerferien).

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

me avlastning går det sikkert veldig bra:)

Uten noen avlastning er det rett og slett beintøft!

Skrevet

Det går kjempefint. Jeg har fått skikkelig disiplin, motivasjon og glede av å studere mens jeg har en liten en på 2 år.

MEN; Avlastning er en nødvendighet..

Skrevet

Avlastning utenom barnehage, eller?

Skrevet

Vi har 2 sett besteforeldre som bor i nærheten, svigermor er hjemme mens mamma jobber 50% så de er villige til å hjelpe til:)

HI

Skrevet

Jeg jobber fullt og studerer 50%, samt har en 2-åring i hus. Fungerer veldig fint, men jeg må være flink å stå på, samt ha avlastning i helger oppunder innlevering/eksamensperioder.

Føler at det faktisk er lettere å studere nå som jeg er voksen, og har funnet retningen jeg vil gå. Motivasjonen, samt arbeidserfaringen er gull verdt!

Når du går et fulltidsstudie er arbeidsbelastningen ment å være som vanlig 100%-jobb, så hvis du klarer å være student 8-16 hver dag tror jeg du kommer veldig greit ut av det! Ikke helt sikker på hvordan sykepleiestudie er da, men...

Lykke til! Dette klarer du!!! :)

Skrevet

Takk:) Er redd for å bli overveldet av alt og ikke klare studiet, men jeg er veldig motivert så det skal nok gå på et vis:)

HI

Skrevet

Bedre å studere enn å jobbe når en har barn.

Og det er flere enige om.

Lykke til med studiet=)

Skrevet

Eg studerer og har full jobb, pluss div styreverv, to barn i bhg. Det går fint, om ein klarer å prioritere :)

Skrevet

Jeg startet på sjukepleien da guten var 1 år, d gjekk berre fint! Han var hos dagmamma da, hadde han ikkje med på skulen:-)

Lykke til!

Skrevet

Det er helt supert - som student er du mye mer fleksibel enn om du jobber. Nå har jeg aldri gått på sykepleien og vet ikke hvordan den obligatoriske undervisningen er lagt opp, men jeg fikk første barn i begynnelsen av hovedfaget (master). Jeg kunne komme sent og heller sitte litt lenger, jeg kunne komme tidlig og gå tidlig.

Da jeg fortalte veilederen min at jeg var gravid strålte han opp og gratulerte (han har 3 barn selv) og sa at hans erfaring var at studenter med barn kom seg raskere gjennom hovedfaget enn studenter uten barn - man er mye mer motivert og målbevisst. Man sitter ikke på pauserommet i timesvis, for man vet at man MÅ gå halv 4.

Har du syke barn er det ingen arbedsgiver som sukker eller andre som må ta belastninga for deg.

Lykke til, det går kjempefint!

Skrevet

ikke noe problem, du kan nok trenge litt avlastning i eksamensperiodene, men det er ikke alle som trenger det. jeg har 9 eksamner i samme periode på et par uker når det er eksamenstid, leste når frøkna var i barnehagen, og det gikk veldig bra, men det er fint å kunne ty til besteforeldre når mannen vil jobbe (min prioriterer sin jobb konta mine eksamner)

har gjennomført mange eksamner med nattevåk pga sykt barn, det går på et vis!

Skrevet

Det går kjempefint!! Jeg har studert hele livet til datteren min (4 år), og min erfaring er at jeg greier meg like bra eller bedre enn de som ikke har barn. Veilederen min sier også at de som greier seg best i studiene er mødre med barn, fordi man prioriterer knallhardt, man blir strukturert og målbevisst, har ikke tid til å "tulle bort" studietiden.

Som en over her sier er arbeidserfaring og livserfaring gull verdt å ta med seg inn i studenthverdagen.

Rundt eksamen blir det litt ekstra, da kan det være greit å ha besteforeldre/mann som stiller opp litt ekstra, da har det blitt noen lange kvelder på skolen for min del i alle fall.

Skrevet

Jeg er straks trebarnsmor og student, synes det går fint. Jeg personlig synes det er bedre å være student og mamma enn å være fulltidsjobbende mamma!

Men ikke alltid det er like enkelt, som når man har innleveringer hengende over seg, en mann som jobber borte, barn som "river ned huset" og du prøver å konse deg om oppgaven, eller skrive når ungene er lagt (men da er man jo helt død selv;).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...