jordbærsjokolade Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Er det fint? Skal slipe ned de nesten 100 år gamle tregulvene våre og er usikker på hvilken etterbehandlig de skal få. Syntes det virker klinete med lut (altså selve jobben, lutede gulv er veldig fint) også syntes jeg det er synd å skjule treverket under maling. Hva mener du?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Vi oljet gulvet i kjellerstua forrige sommer. Det var et vanlig furugulv og jeg kan egentlig ikke fordra furu.. Derfor kjøpte jeg olje med litt farge i, slik at det ble litt mer eikeaktig, om du skjønner. Jeg er veldig fornøyd! Det er jo en jobb å smøre inn hele gulvet, men det er verdt det! Tørket fort også syns jeg.
Bippe77 Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Vi har på hytta!! Veldig koselig og fint med oljede gulv altså, men veldig viktig at du sjekket ut hva du skal vaske det med! Husker ikke helt sikkert hva det heter... men har for meg at det het noe som OSMO eller noe sånt.. sjekk det ut! De har veldig gode oljer/etterbehandlinger/vaskemidler! Blir utrolig "varm" følelse med oljede gulv... og ikke så "glatte" som lakkerte eller malte gulv! Bare veldig viktig at du ikke bruker grønnsåpe el. for da blir oljen borte og veldig lett flekker! Ting trekker jo ned i gulvet lettere med oljet gulv... Vi var ikke så fornøyde i starten, men når vi fant de riktige produktene så ble det flott!
jordbærsjokolade Skrevet 4. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2010 Tusen takk for gode tips dere. Lurer på om vi går for olje altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå