Gå til innhold

Da var jeg her igjen, da :) (med noen spørsmål...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 13 uker på vei i dag, og tror dessverre jeg begynner å oppleve helvette med bekkenløsning. Er dette tilfelle, eller er det for tidlig? Våknet i natt med store smerter i venstre hofte, selv om jeg lå på høyre siden, og den smerten flyttet seg under rundt hele livet...værst i hoften, men bak på rompa og over skambeinet, rett under magen liksom. >Var som om jeg hadde skikkelige magekramper, men at det ikke var det heller. Kjenner i dag at jeg på en måte er støl (?) i hoftene, bakpå liksom, rundt hoftekammen, og det stråler litt ned i bena. Er dette typiske tegn på begynnelsen på bekkenløsning? Gjør ikke vondt om jeg masserer eller tar på hoftene, men om jeg ligger feil, kjenner jeg det med en gang.

Så har jeg et spørsmål ang vektøkning frem til np. Er som sagt 13 uker på vei, men ikke gått opp et gram. Ikke har magen vokst noe heller. Er faktisk nesten slankere enn jeg var før svangerskapet. Noen som vet om dette er skadelig? Mener å ha hørt at om man ikke vokser, er det noe galt med forsteret?

Alt i alt, om alt er bra, er jeg glad for å være her i 2. trimenster....1 trimester var et rent helvette for meg denne gangen, men ser lys i tunellen nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ikke noe svar på bekkenløsning..

Ang. vektøkning så kan du nok slappe av! Jeg lå under 1 kg til jeg var en 15-16 uker og har såvidt lagt på meg et par kg. (er over 21 uker). Dette hører jeg gjelder mange.

Man legger mest på seg i 3. trimester. Og magen begynner nok å synes om ikke så lenge til.

Masse lykke til!

Skrevet

Å jada, bekkenløsning... ;)

Jeg er 21+2 og er på -5 kg... :))

(magen vokser, og rompa krymper.. hihi..)

Skrevet

Tusen takk for svar. Godt å høre at andre har hatt det slik også :) (ikke at andre har hatt det vondt da, men dere skjønner) Skal på kontroll til fredag, så da må jeg nok få sjekket opp dette med bekkenløsningen. Dette er vondere enn jeg forestilte meg. Hadde litt bekkenløsning sist svangerskap, sent i svangerskapet, men ikke på samme måte som dette. Sikker på at det ikke er litt tidlig?

Mtp vekten er det jo kanskje ikke rart man ikke har gått opp når man har spydd hver dag i 2 mnd...hehehe...men var å ul i uke 8 og alt var i orden da, så jeg gleder meg til neste ul, så jeg får slappet litt av nå. Jeg har akkurat motsatt av deg, magen krymper og rompa vokser...hahahahaha...Hva man skal igjennom.....

;)

Skrevet

Jeg er like langt på vei som deg og har bekkenløsning. Det er ikke tidlig for bekkenløsning siden det er hormoner som gir deg bekkenløsning, ikke belastning. Har hatt første time hos fysioterapaut i dag og skal gå to ganger i uken fremover.

Skrevet

Hei:) Foreløbig har jeg ingen erfaring med bekkenløsning (håper det holder seg sånn:p). Men kan hvertfall si deg at du ikke trenger å bekymre deg for vekta.. Jeg er 17+6 i dag og er 7kg i minus.. Slet også en del med spying i 2-3 mnd:/ Babyen tar det den trenger uansett om det kommer fra ekstrakcal i ditt kosthold, eller i fra dine lagre:) Den lille har det nok fint skal du se=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...