Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen? Vet ikke helt det jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved SA kvitter kroppen seg med restene selv.

Ved MA trenger man hjelp

Gjest H to the Izzo
Skrevet

Det stemmer det som ble skrevet over her. I tillegg kan jeg legge til at SA vanligvis forekommer om man mister relativt tidlig i svangerskaper, og det ofte blir MA om spiren slutter å leve fra uke åtte og utover. Det finnes selvsagt unntak fra denne regelen, men det er i hvertfall det legen min sa til meg.

Om man har en SA (spontanabort) så oppdager man vanligvis dette selv p.g.a. blødninger, noen ganger utdrivningskramper i underlivet og kanskje forsvinnende symptomer. MA står for missed abortion. Ofte aner man ikke at noe er galt før det oppdages hos lege, men i noen tilfeller blør man litt eller føler at noe ikke stemmer helt. De fleste symptomer er vanligvis intakte, for kroppen tror også fremdeles at det er liv i magen.

Det er selvsagt vanlig å bekymre seg for at noe kan gå galt når en er gravid, for det er jo litt skummelt på mange måter. Likevel går det helt fint med de fleste,- selv for mange som får blødninger. Om du tenker unormalt mye på dette eller tror noe er galt så burde du ta kontakt med legen din.

Kos deg med spiren i magen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...