Gå til innhold

Barnet mitt er ikke snill med andre barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 3 år som er helt kronisk når det gjelder slåing og lugging på andre barn. Jeg prøver så godt jeg kan og jeg godtar det overhodet ikke. I går lugget hun store dotter av en annen jente Jeg tok henne på fanget og snakket med hevet stemme at det ikke var lov å lugge andre og hvorfor osv. I tillegg ble det ikke lesing før leggetid pga av hun ikke hørte og gjorde det gjentatte ganger.

Hva i verden skal jeg gjøre?? Det går ikke inn, i tillegg har de tatt det opp i barnehagen at hun ikke er snill med andre.

Ellers er hun kjempe høflig, takker for maten, spør om hun kan gå fra. Snakker ordentlig til voksne og er ellers en herlig jente. Det er bare at hun ikke oppfører seg med andre barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn har alltid vært en kjernekar, høflig og alt. Men plutselig i en alder av nesten 3, begynte han å bite i barnehagen. Flere barn hver dag og han var lynkjapp. De klarte ikke å få han til å slutte. Dette pågikk lenge før vi fikk rede på det og da tente jeg på alle mine plugger.

Han var veldig glad i tytten og kosen sin, og hvis han bet i barnehagen fikk han ikke tytt og kos denne dagen, ikke ved leggetid heller. Han var jo tross alt 2,5 -3 år og visste godt hva han gjorde.

Jeg tok det veldig alvorlig i en periode og hvis han viste tegn til biting eller beit på besøk, gikk vi med en gang. Han fikk IKKE bite. Punktum.

En gang var vi i lekeland og han storkoste seg masse. Så beit han en gutt. Vi gikk rett hjem. Han gråt hele veiene hjem i bilen, men jeg gav meg ikke.

Slik gjør man bare ikke. Så slutta han :)

Ikke ta henne på fanget. Da får hun oppmerksomhet. All oppmerksomhet er god oppmerksomhet vet du :P

Heller ta henne vekk fra koselige besøk/osv... det er jo kjipt når det står på, men gi beskjed til venner og familie at dette er et problem som dere vil løse.

Annet vet jeg ikke, men jeg ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Du må streffe der hun merker det mest. Sånn som hun over, med gutten som var veldig glad i tytt og kos.

Dette er ikke akseptabel oppførsel og det må du være veldig klar på. Jenta di er jo en stor jente og det er lettere jo større de blir! Hun er ikke dum, hun skjønner dette veldig godt. Bare vær streng, fjern henne fra det som er gøy, finn konsenkvenser du vet hun ikke vil like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...