Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Mange synes det er forkastelig å ha vaskehjelp, for man skal liksom ivaske etter seg selv. Men er det så mye verre å ikke vaske etter seg selv enn at man ikke syr klærne sine selv, reparerer kjøleskapet sitt selv, maler huset sitt selv, fikser hagen sin selv, kjerner sitt eget smør eller bærer sine egne møbler ut i flyttebil når man skal flytte? Er det å vaske en verre og mer skamfylt jobb enn andre jobber? Livet vi lever i dag er jo uansett ikke sånn at man gjør alt selv, sånn som gamle dager. En jobb er vel en jobb, og så lenge man betaler folk OK, er det vel ikke noe forkastelig ved å ha hjelpe til å vaske huset?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Nej jeg ser ikke ned på folk som har vaskehjelp. Skulle gjerne hatt det selv nå med en 3 åring i huset og mye plage med kvalme og hodepine, (er 7uker). Og en mann som jobber mye borte. Liker ikke spesielt folk som ser ned på andre fordi dem ser andeledes på ting en, en selv.. Jeg synes det er greit at folk velger vaske hjelp like mye som jeg synes det er greit at noen velger og gjøre dette selv.. Vi er da alle forskjellige og prioriterer forskjellige ting. Å må si at vasking er ikke noe som står høyt på min liste.. Da vil jeg heller ta med datterern min ut på tur og komme hjem til et nyvasket hus.. Åh, skulle gjerne hatt råd til det..
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Jeg ser ingenting galt i det. Når den tid kommer at jeg også er i jobb, og muligens har jobbet meg opp til en bedre og antakelig mer krevende jobb, så kommer vi nok til å ha vaskehjelp en gang i mnd eller kanskje til og med en gang i uka. Det er ingenting galt i det, man skal ha skikkelig kvalitetstid med barna også, og ikke minst ha energi til hverandre om kvelden. Med krevende og slitsomme jobber, unger med fritidsaktiviteter, og alt husarbeid som skal gjøres, og alt utearbeid som hører med å være huseier så skal det litt til for å klare å gi ungene hundre prosent av seg selv de timene en har sammen på kvelden uten forstyrrelser. Hvis det er noen timer til overs i det hele tatt når kvelden kommer da! Så det å ha vaskehjelp ser jeg heller på som en investering i kvalitetstid og LITT mer energi enn som noe negativt. Jeg tror ikke det er noen som med hånden på hjertet kan si at de ikke skulle ønske at de hadde hatt mulighet til det.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Hadde jeg hatt råd med det, hadde jeg lett ansatt noen til å komme å vaske huset mitt en gang i uken. Syntes livet er for kort for å vaske, og skulle gjort så mye annet enn å skrubbe gulv og vegger.....
LinnisR83 Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Helt enig. Hadde jeg hatt råd til det, hadde jeg og ansatt en vaskedame/mann. Tenk så deilig og komme hjem til nyvasket hus, og kunne brukt tiden til noe helt annet!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Skal man det?? Har jeg aldri hørt, og isåfall har jeg overhørt det. Jeg har vaskehjelp og hun er verdt hver eneste krone. Hun får godt betalt - langt over tariff for ufaglært arbeidskraft. Det sparer oss for masse krangling (for jeg tar nemlig IKKE alt) og gir oss mer tid til andre ting. I min vennekrets er det ganske mange som har vaskehjelp, så jeg har aldri hørt noen si det er forkastelig. Jeg setter ihvertfall ikke min kvinnelige ære i å holde huset rent selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå