Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Tok det lang tid før magen var tilbake som før graviditeten, eller er det noe som ikke skjer når man har hatt KS? Ble det verre å trene opp magen etter både 1. og 2.?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Magen blir normal også med ks. Men en mage blir ikke som før etter en graviditet. Jeg har ingen følelser ved arret. Og har en hevelse over arret som er 15cm. Man ser det bare ved en veldig lav truse eller gjennom enkelte bikinier når de er våte. 3.5år siden ks.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Magen min ble akkurat som før, om ikke bedre. Gikk ned 4 kg i hele svangerskapet, og gikk ned ytterlige 8kg når jeg ammet, så jeg fikk en flott mage. Ikke slapp, og arret syntes nesten ikke.... Er kjempe fornøyd, og er gravid for 2. gang nå, og skal ta KS denne gangen også...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Bedre synes jeg:) hadde det ikke vært for alle strekkmerkene da, men selve formen synes jeg faktisk ble bedre:)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Jeg hadde veldig stor mage (selv om jeg bare la på meg 12 kilo og alle kiloene var vekk noen dager etter fødselen). Fikk en unge på nesten 5 kilo og hadde mye fostervann så det så ut som jeg ventet tvillinger... Magehuden ble veldig strekt, fikk nesten ikke strekkmerker men huden ble "slapp", den har aldri trekt seg helt sammen igjen. Magehuden hadde nok ikke blitt like fin etterpå uansett hvordan barnet ble født, men snittet gjør at den slappe huden er snurpet sammen nederst. Derfor henger magehuden over arret og det ser ikke pent ut i trange overdeler, og ihvertfall ikke i smale kjoler. Huden rundt arret er følelsesløst og det klør veldig i arret. Det er nå 1,5 år siden keisersnittet. Har født vaginalt før jeg måtte ha snitt med minstebarnet, så magen er ikke så fin lenger. Er litt rund og med slapp hud, jeg planlegger å gjøre noe med det (bukplastikk).
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Hei NN 1750..Om du ikke har strekkmerker er det ingenting i verden som står i veien for at huden din kan trekke seg sammen igjen ) Trening og trening og trening for å trene magemuskler og indre stabiliseringsmuskler, samt at huden trenger tid på å trekke seg sammen..Meget mulig du også har et ekstra fettlager under amgeskinnet etter graviditeten..Det må også slankes vekk, og føre til at huden vil trenge enda litt ekstra tid på å trekke seg sammen......Jeg merket senest rundt juletider at magen min hang mindre enn i fjor sommer da jeg stor i push-up posisjon. Og da var det over 2,5 år siden fødsel...Og ja, DET er bare "løsskinn" for å si det sånn..Men det virker som ting skjer enda altså ) Så ikke gi opp ) Du kan også, om du ikke er trent nå, vent litt til du har trent, kjenne etter om bukmusklene er delt...Du finner muligens tips til hvordan det best kan gjøres på nettet..Man skal kunne kjenne "glippen" ganske godt i riktig posisjon:o) Men trening kan gjøre underverker, så derfor, om du ikke allerede har trent regelmessig, gjør det i et par-tre måneder før du konkluderer med "Ødelagte" magemuskler..Kan spare deg mange kroner i operasjonspenger:o)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #8 Skrevet 4. august 2010 Akkurat som før. Ikke strekkmerker, arret synes nesten ikke. Hadde ingen plager i ettertid. Kjempe bra form, ingen smerter. Tok smertestillende kun 1 dag på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #9 Skrevet 4. august 2010 Jeg har helt normal flat mage uten overføldig hud. Dette er etter to keisersnitt. Tror de som sier at magen blir styggere etter keisersnitt bruker det som unnskyldning. Er nok trening, genetikk og kosthold som avgjør magen hos keisersnittmammaer som hos naturlig fødende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå