Gå til innhold

gjenbruk av utstyr til nr 2

Anbefalte innlegg

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

Bare lurer på om vi kan bruke dyner og madrass igjen nå med nr 2? mener å huske at jeg har hørt noe om at man ikke skal bruke brukte madrasser..., men husker ikke hvorfor?? gjelder dette også dyner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dynen vasket vi og brukte om til nr 2. Madrassen var fortsatt i bruk så måtte ha ny uansett. Viss vi får en til så kommer vi nok til å bruke madrassen igjen. Har brukt en tynn overmadrass over så madrassen har ikke blitt utsatt for gulp/tiss/oppkast etc. Overmadrassen er vaskbar og er i vaskemaskinen med jevne mellomrom.

Skrevet

Litt usikker på dyner, men madrasser anbefaler de hvertfall ikke at man bruker igjen. Foreningen for uventet barnedød (eller hva den nå heter) mener at det kan øke risikoen for krybbedød, derfor anbefaler de ny madrass til hvert barn..:)

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

vet du hvorfor de anbefaler å ha ny madrass?

Skrevet

Det har noe med giftstoffer/gasser som dannes i madrassen.

Likevel mye sikrere å arve madrass av søsken enn fremmede.

Har man en god madrassbeskytter er denne tett, og kan ikke forstå at det skal ha noen betydning. Likevel har jeg ikke turt annet enn å kjøpe ny madrass til hvert barn.

Dyner og puter arves, de kan jo vaskes på 60 grader.

Skrevet

Vi har brukt det meste om igjen til nr.2. Dynen er vasket og vi har også brukt samme madrass med madrass beskytter over. Ser ingen problemer med det, er tross alt snakk om en god og dyr masdrass. Kommer til å bruke den til neste og.

Har og hørt at du ikke skal bruke madrasser om igjen, men har også hørt at dette bare gjelder skummadrasser. Og det har ikke vi.

Skrevet

Det er vel fordi gulp,oppkast, urin osv fremmer bakterievekst i madrassen.

Skrevet

Vi har gjennbruk på det meste vi!

Men så er det jo ikke massevis av år mellom heller da!

Spørs kanskje litt på hvor lenge og hvordan ting er lagret....

Skrevet

Da jeg fikk førstemann for 4 år siden var de mer fokusert på dette, nå ser jeg de har moderert seg litt i disse anbefalingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...