Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bli private når det gjelder å være nakne? Var veldig vanskelig å formulere det spørsmålet kjente jeg...

Det jeg mener er når bør unger slutte å kle av seg foran "alle"?

Har hatt besøk av nevøen min på 8 i ferien, og når han skulle legge seg kler han av seg og kan "sprade" rundt naken uten "hemninger".. jeg synes det var ubehagelig, men jeg er litt sær i forhold til nakne unger..

så spørsmålet er altså når er det "unormalt" å gå rundt naken, og på tide å skjerme seg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mer som deg,H.I. Jeg mener bare babyer kan være nakne, samme hvor naturlig det er. Min gutt er 5år og jeg ser nå at nakenhet bør bli noe personlig. Man hopper ikke rundt med tissemannen lenger, man viser hensyn. Man kan gjerne skifte badebukse på stranden, men man bader ikke naken for å si det slikt.

Ville iallefall ikke tatt med meg min sønn i en kvinnegarderobe. Hører om dem som har med sine 10år gamle sønner, men hva med å vise hensyn til jenten på 8år som skal skifte klær i samme garderobe?

Så mitt svar er 5år. Da er gutt gutt og jente jente:)

Skrevet

Jeg har barn som er snart 1 år, 3 år og to som snart bikker henholdsvis 6 år og 8 år. Jeg synes både 1 åringen og 3 åringen enda kan gå naken foran andre, men de får ikke gå naken på offentlige steder mer enn det evt tar å bytte til badetøy/bytte tilbake. Altså at de er naken nedentil pga bleieskift/tisseuhell og må bytte når familie eller venner er tilstede tenker jeg ikke noe videre over. 6 åringen er vi begynt å lære til at skal skjerme seg, han er enda ikke naturlig sjenert, så vi må fortelle ham at nå som han er så stor bør han ikke kle av seg foran andre, men på badet. Vi foreldre er så klart et unntak da. 8 åringen derimot har begynt å bli naturlig sjenert og vil helst ikke kle av seg foran andre uansett. Greit nok foran oss foreldre, men han er også begynt å like litt privatliv fra oss og vil gjerne være i fred på do og når han skal dusje. Når vi var på stranden, ville han ikke bytte fra badebukse fordi han mente det var flaut, så da måtte jeg holde håndkle rundt ham. Synes det er fint at han føler på dette selv nå som han er så stor.

Så for å oppsummere, så er jeg vel enig med deg. Jeg synes også det er litt ubehagelig om andre sine barn på 6-7 år + vimser rundt meg naken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...