Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 så vi plutselig mannen vente et år til. Jeg var mentalt klar for å gå gravid denne høsten, og hadde nærmest termindato i hodet. Hva gjør vi nå? Ingen får viljen sin uansett... Dette er forresten nr.2, og for seks måneder siden planla vi at vi skulle starte prøvinga nå sånn at den blir ca 2,5 år mellom ungene. Synes dette er utrolig vanskelig, for jeg har ikke lyst å vente lenger, men jeg synes jo at et barn skal bli til som resultat av to menneskers valg, og ikke i en periode med uenighet. Noen gode råd fra andre som har opplevd noe liknende?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Hvorfor vil mannen din vente enda et år da? Er jo vanskelig å kommentere innlegget ditt når jeg ikke vet hvilke grunner som ligger bak. Jeg har to år mellom mine. Mannen min var ikke såååå veldig ivrig med nr.2. Men jeg var veldig klar. Det var jo jeg som skulle gå gravid. Det er ikke slik at man bare bestiller et barn når man er klar. Det kommer jo veldig mye på hva du er klar for. Kanskje du bør forklare mannen din at det ligger mye psykiske og fysiske avgjørelser bak dette for deg også. En graviditet skal passe deg og hva du føler. Noen ønsker å gå gravid visse årstider, ta hensyn til andre graviditeter i nær familie og div. begivenheter. Det skal treffe med studier og karriere. Noen er prøvere i lange perioder også -selv om man fikk barn raskt sist gang. Mens menn bare vil vente et år!!!!!!! Neida du, her må man ha en god grunn for å vente. Hva vil han vente på? Storken?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Vi har snakket mye om dette, og timet det i forhold til årstid, jobb og privatliv. Men han har vært hjemme med førstemann i snart et år, og er ganske lei av det, og vil gjerne se an hvordan hverdagen blir med jobb og barnehage først, for nå er han ikke klar for en til ennå. Mens jeg argumenterer med at en graviditet tross alt varer 9 mnd, og at mye skjer på den tiden, pluss at jeg gjerne tar hele permisjonen - fedrekvote neste gang. Ser bare for meg et trasig år fremover hvis jeg ikke skal være gravid. Hvis han får siste ord blir det hele 2 år til neste fødsel. Uff, ikke lett med så mange forventninger og følelser. har jo lyst at vi skal være klare begge to samtidig, vil ikke tråkka han på tærne og trumfe gjennom noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå