Lillebror og stoerebror Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Hvor har dere vært og hvordan var det med tanke på å ha med barna? Vi har vært i New York, Florida på bilferie, Danmark (genialt med barn på sånne ferieleiligheter), Egypt (barna bør være over 2 år om man vil være med på utflukter osv), Seychellene (supert om man liker avslapning og strandliv. Ta med barneprodukter, solkrem og andre nødvendige ting hjemmenfra), Grand Canaria (Barnevennlig og greit. Dyrt, spesielt med barneprodukter). Min erfaring er at bleier og barneprodukter er både dyrere og dårligere (i Norske øyne) enn her så det har vi alltid tatt med. Når ungene er over den aldreren har det vært veldig greit med tanke på både mat og annet. Greit å ha ett bosted som passer ungene selv om man bruker mye tid andre steder. Andre erfariner? Har så lust til å reise på båttur i karibien er det noen som har gjort det med barn?
snuppedupp Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Vi har reist masse med våre to jenter. Florida - flere ganger England - Biltur til Newcastle. Kjørte rundt i Skotland. Mange London turer. Danmark - Bilferie hvert år - Danmark er laget for at ungene skal kose seg. Pleier å reise i påsken. Sverige - Bilferie Tyskland - Bilferie Italia - Bilferie Frankrike - Bilferie Spania - Bilferie samt leie av hus Kreta - charter tur Har samme erfaring som deg med bleier og mat. Tok alltid med dette. Nå er jentene 6 og 7 år gamle og da er det litt mindre som trengs å ta med. Neste vår blir det Cruise - Da tror jeg de er gamle nok til å prøve dette. Selv har jeg vært på flere Cruise men har kviet meg til å ta med ungene på dette.
Trollemor75 Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Gutten er ikke spesielt stor enda (17 mndr), men han har vært i Canada 2 ganger, i Paris på storbyferie og i Bordeaux regionen. Så langt har vi ikke tatt med hverken bleier eller barnemat, for der fant vi alt det vi trengte. Det var heller det motsatt, jeg hamstrer klær, pleieprodukter og ferdig barnemat (sjekk ut Blédichef utvalget i Frankrike!!!) som jeg tar med hjem. Tåteflaskene i Canada er latterlig billige og garantert uten BPA, da stoffet har vært forbudt der en stund. Ville nok vært helt annerledes om jeg reiste til Egypt eller Thailand. Vi er store fans av å leie hus eller leilighet der vi skal, mye koseligere enn hotell eller leilighetskompleks à la Blue Village. Stor plass, mulighet til å lage mat selv og ta seg en koselig voksenmiddag etter leggetid. Huset vi leide i sommer hadde stor hage og basseng, veldig pop hos Trollet. Nå vurderer vi å leie en riad (et hus) i Marrakesh med noen venner, enten til våren eller neste høst. Dessuten har ytterligere 2 turer til Canada i kalenderen. Vi kan ikke så mye om såbarn på eksotiske feriesteder, men det å fly langt med en babye, blant annet alene som voksen, dette mestrer vi etterhvert!
abella Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Hus eller leilighet er et must på lengre turer med små barn! :-) Hotell funker en kort periode, men blir slitsomt i lengden. Vi har reist i sør-øst Asia og jeg opplever at utvalget i babymat og barneutstyr er bedre enn i Norge flere steder! Jeg lager babymaten selv, men har brukt glass ved noen anledninger. Økologisk mat (både middag og grøt) og mme fikk jeg tak i over alt og utvalget var kjempebra! Bleier ikke noe problem da Pampers var i salg over alt. De selger både produkter med og uten BPA, men BPA fritt er enkelt å få tak i. De har alle merkene som Avent, Stokke, Babybjörn, osv osv... Eneste som nesten ikke finnes der er bagvogner så en ødelagt bagvogn kan bli vanskelig å erstatte. Mange bekymringer på forhånd som var helt grunnløse... :-)
Gjest thricane Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 vi har ikke lange erfaringen siden vi pga husbygging og studier ikke har hatt økonomi til å reise før siste året. vi slo til med australia som første reise sammen som familie høst 09. det var en utrolig opplevelse, har bare gode minner. siden har vi tatt en tur til kreta og til danmark. snuser litt på en reise til franske eller italienske rivieraen til neste år. usikker om vi satser på å kjøre eller ta fly og leie bil...hm..
Bippe77 Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Hei! Så morsom tråd! Har reist litt med våre også... men ikke så mye som jeg gjerne vil da! hihi, skulle gjerne vært mye oftere på reise til nye spennende steder ja! Første tur for eldste var på langhelg i Dublin... Andre tur var til Thailand da han var 6 mnd... har ellers vært på noen småturer her og der... bilturer i norge... stockholmstur osv osv... Nå har vi tatt med hele familien og flyttet til Gran Canaria for et år! Får jo mettet noe av reiselysten, men nye spennende og mer eksotiske steder er i drømmene! Har vel også funnet ut at man kan finne og få tak i det meste i utlandet... og i den mer "vestlige" verden har de nesten bedre utvalg på visse ting enn i norge... er jo en grunn til at man ofte sitter på nettsider i utlandet og har lyst til å bestille ting! Men har også funnet ut at visse ting ikke er det samme som hjemme... slik som grøten her i Spania... lukter sykt vaniljesukker! Der er vi nok lenger fremme i norge ja! Grøten føles ihvertfall mye sunnere og bedre hjemme! Derfor er den en ting vi tar med oss hjemmefra... og som en over her sier... barneting er dyrere enn hjemme, men man får tak i alt! Det jeg også har funnet ut... er at om jeg kun skal på en kortere tur... en ferietur... da har jeg ikke lyst tilå bruke tiden min på å lete opp steder som har bleier som er ok eller mat som passer barnets gane... derfor tar jeg alltid med meg de tingene jeg trenger for ferien hjemmefra... på den måten kan jeg slappe enda mer av... og samtidig ha plass til ting å ta med hjem! hihi, for shopping i utlandet er jo morsommere enn hjemme fordi det er noe annet enn hjemme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå