Gjest Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 hvis jeg ikke er helt på jorde er det at legen/jordmor stikker fingeren inn i livmorhalsen og tøyer den og prøver å gjøre åpningen litt større... Om det har noen positiv virkning er det mange meninger om
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Dersom den gravide går på overtid, kan jordmor «strippe» for å stimulere til fødsel. Det vil si at jordmor stikker en finger opp i livmorhalsen. Man kan også massere livmorhalsen. Dette må kun utføres av lege eller jordmor og bare på gravide som er på overtid.
Corneliuss Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Som det skrives her så stimulerer det til fødsel da det frigjøres hormoner som kan sette deg igang. Hvis du skal strippes så er det viktig at de sjekker deg først sånn at det ikke skjer for tidlig. Da vil ikke strippingen være nok til å få deg igang men kan gi deg en storm av maserier som bare virker negativt på kroppen din - du blir utslitt uten særlig effekt.
Ziz Skrevet 4. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2010 Takk for svar Jeg ser bare at så mange skriver om det, så da måtte jeg spørre, for det var et ukjent begrep for meg.
bokormPåOvertid Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Det stemmer ikke at stripping kun gjøres på overtid... Jeg har to uker til termin, moden med 3 cm åpning, og ble strippet i går.
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 jepp:) jeg ble strippet men har ikke åpning men hjelper på modning også og har over 1 uke igjenn til termin:)
Dragen... Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Jeg spurte om dette på Ahus i forrige uke, for da sa legen at han strippet meg (tok riktignok av meg buksa men... ;)hihi neida) Det svaret jeg fikk var at det er flere ting de gjør: *vier ut/tøyer/strekker livmorhalsen *løsner hinnene fra innerst i livmorhalsen *masserer livmorhalsen og alle disse tingene kan kalles "stripping" Det viktigste er at når noen gjør dette blir det irritert oppi der og det frigjøres hormoner som (hvis du er klar) starter veer Jeg er ydmyk for at det finnes mange fasiter her, men jordmor på Ahus sa i hvertfall dette til meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå