Tanta i skogen Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Flytter til Stavanger 16 august som student, er 13+5 i dag, og trenger en lege! og gjerne en jordmor. Vært på en legekontroll, så skal egentlig ganske snart igjen! Takker for alle svar som kan gi en lege jeg kan stole på
Snuskomrusk Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Det kommer litt an på hvor i Stavanger du flytter; er ikke lett for deg å feks ha en lege som holder til på Forus, hvis du selv bor på Hundvåg. Jeg kan anbefalle Hinnatrekanten legesenter, alle legene der er greie, bortsett fra en av damene (husker ikke navn). Har funnet min lege der, og kommer ikke til å bytte
Gulljente+gullgutt Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 For å få fastlege må du inn på nav sine sider. Erfaringsmessig vet jeg at det ikke alltid er så mange ledige, så du må nesten velge av de få som er i nærheten av der du bor ( er jo mest praktisk). Jordmor får du jo på helsestasjonen du hører til, eller har du råd så anbefales mamma stork i sentrum. Tvi tvi.
gullfisken * gravide* :) Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 hillevågsdoktoren, der er alle kjempe hyggelige!!! har en kjempe hærlig jordmor også der :) synest di er kjempe dyktige å tar en alltid på alvor!
Hagla Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Som noen over her skrev må du inn på NAv sine sider for å bytte fastlege. Var innom der og tittet veldig raskt nå og det er dessverre bare fire leger med ledig kapasitet i stavanger. Det finnes også private legesentre, koster mer, men kanskje verdt det-i hvertfall hvis du ikke blir fornøyd med den legen du velger fra Nav sine lister. Når det gjelder jordmor avhenger dette av hvilken bydel du hører til. Men såvidt jeg vet er alle de kommunale jordmødrene samlet på Eiganes helsestasjon inngang fra Løkkevn. Ellers er det fortiden jordmormangel i Stavanger, og 2.gangs gravide med problemfrie 1.svangerskap tildeles ikke jordmor..... Et alternativ er mammastork på skagen i sentrum. Dette er en privat jordmorpraksis som drives av tre meget hyggelige og erfarne jordmødre som også har deltidsstillinger på fødeavdelingen. Anbefaler virkelig disse damene dersom du som noen over her skrev har råd til det-koster kr 500,- pr. time. Riktig lykke til, og velkommen til Stavanger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå