<3guttemamma<3 Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Jeg fullførte vg1 på www.nki.no nå til sommeren. Fikk tatt det over to år, noe som jeg synes var veldig greit. Har hele tiden jobbet 100% ved siden av. Og nå sitter jeg her og vurderer å begynne på vg2 nå når jeg er i permisjon. Er jeg litt for modig om jeg bestiller kurset nå før mini kommer (har termin om noen dager bare) ? Dette er vårt første barn, og jeg tenker at det kanskje er lurt å bare få gjort unna så mye som mulig i permisjonstiden, for det blir jo vel enda mer travelt når jeg begynner å jobbe igjen? Og vi vil ha en unge til i løpet av 2 år.. Men så vet jeg jo ikke hvor krevende denne ungen blir. Om den blir rolig, får kolikk osv.. Hva tror dere? Er det noen der ute som har gjort det jeg tenker å gjøre? Vil gjerne vite hvordan dere synes det var å studere hjemme i permisjonstiden:)
Tanta i skogen Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Positive tanker, gir positive handlinger til slutt..=) Syntes du skal gjøre det jeg... Selv skal jeg studere fulltid med en i magen, og så ha med meg babyn på skolen. håper ikke på noen kolikkbaby! hehe men dette er min 2. rett etter fødsel blir den første uka bare "borte" føltes i allefall slik for meg forrige gang.. ikke stress, da blir ALT vanskelig, få støtte av pappa'n, og ha trua på at dette klarer du.. kommer selvklart på hvor disiplinert du er... Min erfaring er at når du begynner i jobb blir det TRAVELT , ungen sover mindre på dagen, mye skal ordnes før og etter bhg, så da har du en time på kvelden før du burde legge deg før ungen våkner kl 06 :S
Gutt 08 Jente11 Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Jeg studerte litt i permisjonstida, men det var fag jeg bare kunne møte opp på eksamen for å ta, og så leste jeg på egenhånd hjemme. Med en gang man må ha med seg barnet på skole blir det det tøffere, men noen får også til dette:) Sikkert smart å ta vg2 over to år, og ikke på ett år... Bare forbered deg på at du nok faktisk vil få dårligere tid til å lese enn da du var i 100% jobb, og at du må være veldig effektiv når du først jobber. God hjelp av venner som kan passe en time nå og da kan også være til STOR hjelp. Lykke til! Og pass på at du får kost deg med den lille også da:)
<3guttemamma<3 Skrevet 4. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2010 Takk for hyggelige svar:) Jeg tror nok at jeg kommer til å prøve meg på dette. To år er jo tross alt ganske lenge, så jeg tror det skal gå bra. Og om det blir skikkelig tidskrise så kan jeg få et halvt år ekstra. Ender nok med å bestille!
Nisand Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Jeg tok 2. avdeling sps ped når jeg var hjemme i permisjon. Synes det gikk veldig greit. Leste litt når gutten min sov på dagen, og i noen helger når pappan hans hadde fri. Var faktisk mye mer strukturert da enn da jeg var "bare" student. Var flinkere til å lese gjennom hele året og ikke bare rett før eksamen. Så om du har lyst så synes jeg absolutt du skal gjøre det, jeg har hvertall bare positive erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå