Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 http://www.knut.com/debatt/ekstremt_barnevern_i_bergen_kommune.html
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Jeg tar ikke til meg slike historier eller slik informasjon så lenge jeg bare hører én side av saken...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Alle vet at det gjøres en del feil i barnevernet. Alle vet at enkelte ansatte i barnevernet er drittsekker. Er det noe nytt da? Håper de nye reglene (som må komme SNART) får på plass skikkelig regelverk som kan få frem positive forandringer. Nummer 1 er at faren automatisk blir omsorgsperson hvis moren svikter (og vice versa) Nummer 2 er at andre familiemedlemmer får en mer selvskreven rolle. Nummer 3 er å bruke hjertet litt mer, generelt. Ikke involvere politiet mer enn om man mener det står om liv og helse. Ikke slepe ut skrikende unger fra hjemmet sitt midt på natta.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Men det at Barnevernet har taushetsplikt gjør at de ikke kan kritiseres, ifølge logikken over. Leger og andre helseansatte har også taushetsplikt, så hvorfor kan de kritiseres? Hvorfor kan man plutselig da tro på kritikken når det gjelder en lege eller tannlege, men aldri ta kritikk av Barnevernet alvorlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå