Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Og landet med bakhodet rett i gulvet. Han gråt som aldri før, men roet seg relativt raskt. Jeg ga han melk og han sovnet som vanlig. Nå 20 min etter begynte jeg å tenke: Tenk om han fikk hjernerysstelse? Da skal de jo ikke sove... Hva burde jeg gjøre nå? Ps. Kunne ikke se noen tydelig kul. Hilsen første gangs til en 1 åring...
Gjest Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Hadde det vært hjernerystelse ville du i hovedsak merket det ved at han ble slapp/trøtt like etter fallet, det er også vanlig med brekninger/oppkast. Om du er usikker så vekker du ham et par ganger iløpet av natta. Det er nok at han bare våkner såpass at du merker at du får kontakt også kan han legge seg nedpå igjen. Hilsen fra mamma til to gutter på 1 & 3 som har det med å ramle ned fra ting med hodet først ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Tusen takk for svar! Jeg merket at han ble søvnig så snart han roet seg ned, men sånn er det gjerne hver gang han får trøst etter å ha grått. Når han skulle legge seg ca 20 min senere, så var han like våken som han pleier. Men da gjør jeg som du sier for sikkerhet skyld. TUSEN TAKK igjen :-D
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Et lite tips; du kan ofte sjekke det på pupillene dems om de har hjernerystelse eller ikke.. Dersom du lyser med en lommelykt eller lignende på dem og pupillene trekker seg ugjevnt eller uvanlig sakte sammen kan detr være tegt til hjernerystelse. Var på legevakten en gang med sønnen min fordi jeg trudde han muligens kunne ha fått hjernerystelse også etter å ha falt ned fra en sofa med hodet først, det først legen gjorde var å sjekke det .
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Takk for godt tips! Utrolig deilig å ha DiB noen ganger altså :-D
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 også finnes det noe som heter legevakt. får råd der og over telefon vet du =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå