Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Jeg og BF gikk fra hverandre for ett par måneder siden, jeg har hovedomsorgen for vår sønn som snart er 2 år. Jeg bor i samme leiglighet som vi hadde da vi var sammen(av økonomiske grunner, men ønsker å flytte å "starte på nytt") Nå mener bf at han bør ha hovedomsorg fordi jeg jobber for mye å fordi han ønsker at sønnen skal ha mer kontakt med han og hans familie. Når ble det unormalt at alenemødre var i jobb, for vi er vell flere? når det skal være sagt jobber jeg ikke mye heller, har 80% stilling innen offentlig sektor og jobber 8 - 15.30 4 dager i uka. Leverer sønnen var litt før 8 å henter ham rett etter jobb, BF har gutten en ettermiddag i uken og annenhver helg (sånn ca, han er ikke helt med på ordningen føler jeg, å vil helst ha gutten når det passer best for ham, ikke helger jeg han vet jeg har planer eller helger som er avtalt på forhånd)... Måtte bare lufte tankene litt, fikk akkurat tlf fra BF om at nå skulle han ha sønnen var fra torsdag tilogmed søndag fordi vi skal reise bort neste helg(torsdag til søndag i min helg)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Nei, du er ikke uansvarlig. Det er veldig få både alenemødre og mødre i forhold som har muligheten til å være hjemme. Og må si jeg misunner deg fordi du har mulighet til å jobbe 80%. Heldige deg:) Når det kommer til samværsordningen ville jeg tatt kontakt med Familievernkontoret hvis han ikke følger den avtalen dere har gjort. Blir jo håpløste for deg å planlegge helger sammen med barnet eller helger uten barnet når han ikke har barnet til fastsatte helger
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Sett foten ned å gjør det med en gang. Han prøver bare å styre deg og gjøre livet vanskelig for deg. Hvis du og gutten skal reise bort og det er din helg så skal dere selvfølgelig gjøre det. Gi klar beskjed at han ikke kan ha gutten da for du har lagt andre planer for deg og han. Gi han beskjed om at om han ikke vil ha gutten i sin helg så er det greit men han kan ikke forvente at du skal ytte helg uten videre, det er lov å spørre men om det ikke passer så mister han bare sin helg. Og om han holder på for å hindre at du får reist noe sted eller gjort ting så ville jeg prøvd å alltid ha en barnevakt i bakhånden. Og han vil ha hovedomsorgen fordi du jobber? Jobber han ikke selv? Skal vel litt til at han jobber mindre en det du gjør om han er i jobb. Og nei du er ikke uansvarlig men ansvarlig. Men jeg råder deg til å føre logg over hver gang han bryter samværsavtalen, det kan være greit å ha noe å slå i bordet med på eventuelle framtidige møter på familiekontoret
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Sett foten ned å gjør det med en gang. Han prøver bare å styre deg og gjøre livet vanskelig for deg. Hvis du og gutten skal reise bort og det er din helg så skal dere selvfølgelig gjøre det. Gi klar beskjed at han ikke kan ha gutten da for du har lagt andre planer for deg og han. Gi han beskjed om at om han ikke vil ha gutten i sin helg så er det greit men han kan ikke forvente at du skal ytte helg uten videre, det er lov å spørre men om det ikke passer så mister han bare sin helg. Og om han holder på for å hindre at du får reist noe sted eller gjort ting så ville jeg prøvd å alltid ha en barnevakt i bakhånden. Og han vil ha hovedomsorgen fordi du jobber? Jobber han ikke selv? Skal vel litt til at han jobber mindre en det du gjør om han er i jobb. Og nei du er ikke uansvarlig men ansvarlig. Men jeg råder deg til å føre logg over hver gang han bryter samværsavtalen, det kan være greit å ha noe å slå i bordet med på eventuelle framtidige møter på familiekontoret
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Haha! Det er det dummeste jeg har hørt og han kommer ikke lang med den der. Han selv da? Han tenker ikke å jobbe han da? Siden han mener at 80% er for mye å jobbe... Ta kontakt med familievernkontoret og få istand en fast samværsavtale. Samvær skal være forutsigbart for barnet og barnet bør, skal, forberedes på hva som skal skje. Og da kan ikke far komme og gå som det måtte passe ham
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Takk for svar fra dere. Har bestilt og fått time for oss på familevernkontoret, for å sette klare rammer som han(og jeg selvfølgelig9 skal forholde seg til,. Vi reiser bort neste helg og det sal bli godt.. Han jobber ikke for øyeblikket å har tydelig ingen plaber om det heller... derfor mener han at han bør ha omsorgen, mens jeg mener det er best gutten bor hos meg, i sitt hjem hvor han har tingene sine, nabounger/venner som han trives med og jeg synes det er viktig at han er i bhg for det sosiale på dagtid(BF ønsker ikke ha ham i bhg) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå