Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Barnet mitt får flaske. jeg sto å kokte flaskene med vifta på og idet jeg tar panna av og er ferdigkokt ser jeg at det drypper ned fra vifta(altså skitne dråper) burde jeg vaske dem om igjen...det har jo dryppa oppi vannet jeg kokte flaskene i også da...?:S
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Kan vel bare skylle de. Melkesyrebakteriene er jo drept under koking uansett.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Det tar vel strengt talt kortere tid å sette på en ny kjele med vann enn å skrive her for så å vente på svar.... Men selv hadde jeg ikke kokt på nytt. Bakteriene i det som dryppet ble nok like drept som de på flaskene.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 vasket 50 deler(dr brown flasker!) men burde jeg først vaske dem med zalo også da?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #8 Skrevet 3. august 2010 For babyens skyld holder det at du skyller bort det som dryppet fra vifta. Man koker ikke flaskene for at vi er redde for vanlige bakterier, men fordi melkesyrebakteriene kan gi magevondt. Det er ikke melkesyrebakterier i vifta di. Sanynligvis er det ikke så mange bakterier i vifta heller i og med at det dampet såpass mye.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #9 Skrevet 3. august 2010 nei fader er det vits a?vaske på nytt??vannet er jo 100 grader dreper jo det meste av bakterier som _faller_ oppi?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #10 Skrevet 3. august 2010 men skylle bort det som dryppa fra vifta?jeg ANER jo ikke hva som dryppa hvor.....:S søren altså..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #11 Skrevet 3. august 2010 50 deler?? Hvor mange flasker trenger man??
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #12 Skrevet 3. august 2010 på ei _flaske_ er det 6 deler:) mye å vaske om du har mange nok flasker:P
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #13 Skrevet 3. august 2010 E minst 5 deler per Dr Brown flaske, kanskje flere. Hilsen en som bare har 5 stykker og må vasker dem flere ganger om dagen..dritt kjedelig!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #14 Skrevet 3. august 2010 Mange flasker trengs vel helt ærlig talt ikke. Jeg har nå greid meg med 3 hele falsker hele veien, det har gått mer enn bra. Og ikke har jeg hatt falsker med 5 eller 6 deler, 4 deler maks. Det er noe som heter "hvorfor gjøre det lettvint da man kan gjøre det tungvint". Men, skyll godt flaskene. Det holder med varmt vann og kanksje litt zalo. Ikke noe mer styr.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #15 Skrevet 3. august 2010 Skylle hva. Alt sammen. Tapp oppi en ren oppavskekum. Ha alle delene oppi vannet og rør rundt med hånda. Ta delene ut av vannet og la de lufttørke på en klut.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #16 Skrevet 3. august 2010 jeg vaska over alt med zalo og kokte de på nytt...følte jeg måtte d:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå