Gå til innhold

Hvordan går det med vekta, magen og buksene?


mastermind

Anbefalte innlegg

Er 14 uker nå. +2kg, magen en sånn småfeit, buksene passer stort sett. Noen dager/noen tider på dagen det kan være ubehagelig. Dette er andre gangen jeg er gravid så det blir litt sammenligning med sist, men husker ikke hvordan magen var da. Vet jeg hadde vanlig bukse på UL. 1 mnd igjen så det blir spennende! Ikkje kjent noen bevegelser ennå.

 

Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 12 uker på vei og +1 kg. Dette er første gang for meg, så jeg kan ikke sammenligne meg med noe. Men jeg har virkelig fått en småfeit mage. Buksene er faktisk litt små-trange, mulig det er varmen som også gjør det. Eller vann i kroppen. Jeg merker en forskjell, ettersom jeg trente 2 ganger i uken både før og nå. Jeg trener riktig nok ikke mage lengre, men den er blitt større. Selv samboeren min sier det. Jeg spiser absolutt ikke mer enn før heller. Var på UL i går og alt stod bra til og h*n var 5 cm lang fra hode til stumpen. Helt merkelig det der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14 uker og føler meg kjempetjukk og skalpete og har forlengst handlet inn gravidbukser. Har lagt på meg kun på magen. Ikke trent på 3 måneder (byttet ut med kvalme gitt...) og ikke spist så sunt som jeg pleier (dvs ikke fått i meg mye fisk og grønt, og spist litt mye brunost og kjeks for å si det sånn..). Så om det er gravidmagen som er på lang vei, eller om jeg bare har blitt tjukk og oppblåst er ikke godt å si, men jeg har iallefall tydelig mage nå, og synes jeg har hatt det en stund og. Er faktisk litt stressa for at det kan være tvillinger. Det skal sies at jeg er ikke en tynn dame fra før (men ikke overvektig), så noen kilo merkes jo på buksene.. Jeg får på meg de gamle, men det er ikke så pent når magen henger over kanten.. :-) Jaja, jeg slipper ut magen og bærer den med stolthet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13 uker i dag og magen har allerede kommet:) Ligger på samme vekt enda, men det endrer seg nok raskt.. Har en sønn på 16mnd og kan ikke sammenlikne dette svangerskapet med det forrige, da merket jeg svært lite.. Denne gangen har vært pyton, veldig mye kvalm og migrene så si hver dag:( Håper og tror det gir seg etterhvert!! Ellers går jeg bare å gleder meg til å kjenne bevegelser, denne gangen vet man jo hva man skal kjenne etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidbukser måtte jeg ut å kjøpe temmelig kjapt denne gang som sist, jeg blir utrolig oppblåst og ser ut om jeg er 3 mnd på vei bare noen uker ut i svangerskapet. Vekten har lagt stabilt lenge, fikk +1,5 kilo ganske fort og siden har det lagt stille inntil i dag...da var det kommet vel 2 kilo til i pluss. Men men sist hadde jeg fått + 10 kilo på dette stadiet så jeg skal vel ikke klage :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 uker + 3 dager i dag og har en fin liten kul på magen :) Har ikke trent så mye som før hittil og har vært mye kvalm, så matlysten har variert veldig. Har gått opp snart 2 kilo og gikk over til gravidbukser allerede i uke 10. Hater bukser som klemmer, særlig når jeg ligger på sofaen og spyr dagen lang! Men nå begynner formen å bli bedre (eller jeg tviholder i allefall på håpet om det). De fleste rundt oss veit at jeg er gravid, så da slipper jeg å føle meg småfeit - det er jo bare koselig med mage nå når man veit hvorfor den er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 13 uker nå, og ikke lagt på meg noe - faktisk en kilo ned, men føler meg allikevel som deg småfeit. Buksene er blitt litt trangere og ser egentlig bare ut som om jeg har levd godt i sommerferien.... Gleder meg nesten litt til den vokser mere så det ikke er tvil om at jeg er gravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13-14 uker nå og begynner å merke det. Har gått opp 2 kg, og de har kommet raskt den siste tiden. Er slank til vanlig og var helt normal for to uker siden...

 

Buksene sitter fortsatt, men jeg kjenner det strammer når jeg sitter og er mett. Kjenner det begynner å tynge seg i magen under trening og ridning. Og har lagt på meg på innsiden av lårene.. det er bare sånn passe lekkert. Men jeg har bestemt meg for å bare kose meg med det og "nyte frodigheten" som det står i svangerskapsboka jeg fikk hos legen :)

 

Gleder meg også til magen strutter slik at jeg ikke bare ser tjukk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13+2, vet ikke om jeg har lagt på meg noe særlig da jeg ikke har vekt hjemme :P Har trasket hjemme i joggebukser den siste tiden, men var i byen idag og hadde på vanlig bukse og synes den strammet litt mer enn vanlig rundt magen. Gleder meg til det begynner å synes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13+3 og blir litt oppblåst på kvelden + ca 2 kg.

formen er ikke til å skryte av(kvalm, trøtt, vondt i hodet og svimmel), men jeg jobber fult ennå. :)

Bruker vanlig bukser enn så lenge. Sistgang fikk jeg ikke synlig mage før jeg var 6 måneder på vei. Blir spennende å se når den kommer denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 uker og lagt på meg 3-4kg så langt. Dette skyldes nok at eg trente hver dag før og spiste kjempesunt og 5 måltider til dagen, så ble jeg gravid og har nesten ikke trent de siste 3 mndene. prøvd å få til styrke 2 dager i uka men ingenting kondisjon utenom en liten kveldstur med hunden vår. Jeg har vært så utrolig dårlig og kvalm..knekkebrød og kylling ble byttet ut med alt ifra kjeks til is..så er kanskje ikke så rart at vekta har gått i pluss.

Føler meg "bollete" og rar rundt magen, av og til synes jeg klærene strammer helt forferdelig mye. Men det er vel normalt :)

Kjøpte ny bikini i mai..så ble eg gravid og bikintrusa i str M var plutselig blitt litt i trangeste laget da jeg skulle ta den på meg i bulgaria.. :( heldigvis hadde jeg med meg 2 andre som passet fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 13 + 2 og var ute og handlet to mammabukser i dag - utrolig mye bedre å gå i enn bukser som strammer litt i livet. Har ikke lagt på meg noe (bare gått opp den kiloen jeg gikk ned i starten). Men magen er der, men tror nok bare det er min egen mage jeg ikke orker holde inne lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15+1 uker :-D opp ca 4-5 kilo, magen har vokst men føler meg litt små feit.. Går nesten bare i tights ;-) Veldi preset i magen, er gandske ubehageligt og vondt av og til... 1 gang jeg er gravid så har ingen ting å sammenligne dette med . Tror jeg kansje har kjent noen bevegelser men er ikke helt sikker :-D Uvandt når du ikke har kjent det før ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen uker siden jeg startet tråden nå, så tenkte jeg skulle oppdatere.

 

En uke igjen til UL. Usikker på om jeg har kjent noe. Noen små bevegelser kanskje, men bare sånn at jeg er i tvil om der faktisk var noe. Har vært sånn siste tre ukene.

 

3kg opp siden start, men buksene passer ennå. Ser selv at det er en liten kul/deig på magen, men så lenge jeg går i vanlige klær viser det ikke for omverdenen. (bare nærmeste familie og sjefen som vet no).

 

Grugleder meg til UL. Ikke hørt hjertelyd eller vært på tidlig UL så er nokså nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker og -4kg, spiser veldig sunt, åsså har det jo ikke blitt noe kaffe og baylies på en stund da ;-)

Har så vidt begynt å få litt mage, men bruker de samme buksene som før. Veide 80kg. før jeg ble gravid, så hadde litt å gå på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 uker, + 1 kg. Velger helst mamma bukser som ikke klemmer på magen. Men funker fortsatt med noen "normale" bukser. Jeg blir også mamma for andre gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst på tide med en oppdatering her :) 18 uker i dag og de siste 5 dagene har magen begynt å bli større! Får sikkert på meg de vanlige buksene mine, men de siste dagene har det vært veldig godt å gå i tights slik at ingenting strammer på magen ;) I uke 14 var jeg - 1 kg, men kan ikke skjønne annet enn at jeg må ha lagt på meg en del nå. Veies vel 1. oktober når jeg skal til jordmor igjen. Litt over en uke igjen til ordinær UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg går enda i buksene mine,men da må jeg ha et strikk i knappen øverst:) har kjøpt to mammabukser og bruker de like ofte som mine egne,skal da sies at det er strechdongeri da:)

Var 82kg før graviditeten og samme i uke 12,har ikke veid meg enda,er i uke 22+4 nå,føler ikke jeg har lagt på meg noe merkverdig siden jeg går i buksene uten problem,men har sikkert lagt på meg litt da siden magen vokser :) skal på kontroll i slutten av neste uke så da får vi se :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss tre kilo fra startvekt, i uke 24 akkurat og kun lagt på meg på magen og sikkert brystene. Bruker mine vanlige bukser med en strikk i og lange overdeler over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...