Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 jeg bare lurer på om dere pusser tennene til deres små hver morgen å kveld? Uff jeg er så slurvete på det, pusser aldri tennene til min gutt på 14 mnd om morgenen, å heller ikke hver kveld:S sikkert 4-5 ganger i uken. er det noen her som er like slurvete? Og JA jeg skal ta meg sammen!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Der har du meg også.. Slurver fælt.. Glemmer det ofte ut. Må visst få meg bedre rutiner på tannpussen her i huset
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Jeg pusser ikke om morgenen, men hun får tannbørsten med littegrann tannkrem på, så tygger og "pusser" hun selv. Jeg pusser tennene hennes hver kveld. Tenker på hvor ekkelt jeg synes det er å legge meg med pels på tenna selv og da må jeg bare pusse hennes også
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 hender jo at jeg glemmer det, jeg mener lommeboka blir ikke alltid med på butikken heller. men synes tannpleie er viktig og vil lære pjokken dette så om jeg ikke akkurat husker det på morran, så husker jeg det iallefall til lunsj slik at det blir to ganger om dagen
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Slurver en del på morgenen, men aldri på kvelden. Har aldri glemt en eneste kveldspuss.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Vi pusser alltid på kveldene, men er ikke flink nok å gjøre de på morgenen. Det er jo veldig dumt for pusser mine både morgen og kveld.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 HI her! ja uff, å så jeg som itilegg MÅ pusse tennene min selv, så er jeg så slurvete med minsten=( syntes også tannpleie er viktig!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #8 Skrevet 3. august 2010 Virker ikke sånn hvis du pusser tennene til ungen 4-5 ganger i uka.. Jeg pusser dem morgen og kveld, men det har selvfølgelig hendt at vi har hoppet over noen ganger.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #9 Skrevet 3. august 2010 Uff, jeg får også ta meg skikkelig sammen. Slurver med det ja..Er ikke Hi.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #10 Skrevet 3. august 2010 Vi pusse tvillingenes (15mnd) tenne med makt morgen og kveld. De hyler og vrir seg, et orkester uten like. Har gått over til elektrisk tannbørste for å få "jobben" unnagjort så raskt som mulig. Nå har de hylt som gale i 5 mnd ved hver tannpuss, så om noen har noen geniale råd til å få tannpuss lystbetont blir jeg veldig glad.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #11 Skrevet 3. august 2010 Tar gjerne imot råd jeg også! Jeg må tvinge han mens han hyler og gråter.. Det er helt forferdelig.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #12 Skrevet 3. august 2010 Akkurat det med tannhelse er jeg nøye på, jeg mener det grenser til omsorgssvikt å la være å pusse tennene. Ja, faktisk. Tennene er viktige, og om de ikke er som de skal er det slett ikke bra! Dårlig tannhelse er vondt for barna og kan skape problemer senere. Jeg har vært med en 2-åring med dårlige tenner til tannlegen for full overhaling, og det var slett ingen hyggelig opplevelse, så jeg gjør det jeg kan for å unngå det med min unge. Her pusses tenna hver morgen og kveld, og hun får fluortablett knust og bløtt opp i vann i tillegg. Hun er 15 mnd, og jeg har pussa tenna og gitt fluor siden den første tanna brøt fram.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #13 Skrevet 3. august 2010 Gikk i krigen hver morgen og kveld en god stund jeg og! Fryktelig frustrerende!! Datteren min syntes det var moro å pusse mine tenner, så vi byttet på å pusse hverandres tenner. laget ablegøyer og så sang jeg "puss puss så får du en suss" hehe.. Funket 2 av 3 ganger =) Nå er hun heldigvis sammarbeidsvillig; 2 år og 7 mnd gammel.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #14 Skrevet 3. august 2010 Jenta mi er 9 mnnd. Prøvd å synge og gjøre det til en lek. Har også prøvd flere ulike barnetannkremer. Virker ikke som noe funker. Hun har fått leke med tannbørsten rett før og etterpå. Men nei.. ingen hell. Full drama på lille diva. eheh
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #15 Skrevet 3. august 2010 Jeg så noe genielt på tv! Man holder en liten dyrefigur i hånda, feks hane, slik at de ikke ser det. Si at du ser en liten hane i munnen som du skal prøve å pusse ut. Når de spytter ut slipper du dyret ned i vasken. Skulle vist funke det! hvertfall hvis man gjør litt ut av det Selv passer vi på å pusse hver kveld (ja, det hender at det blir sene kvelder borte slik at vi hopper over hvis han er stup trøtt) Han "pusser" tennene selv på morgen eller når det sku passe han i løpet av dagen. Han er snart 3..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #16 Skrevet 3. august 2010 Da gjør man det under tvang. Jenta mi liker det heller ikke, men det er rett og slett ikke noe å diskutere. Pusse tenna MÅ hun.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #17 Skrevet 3. august 2010 Jeg er tannlege og vil bare minne dere som kanskje dropper tannpussen fordi det er en kamp om at det ikke er vondt å pusse tennene, så man skal ikke føle det ille om man pusser med makt. Det kan imidlertid være vondt å måtte gå til tannlegen. Har dere vært med på å dope ned en 2åring og 4stk holde den fast mens man setter bedøvelse og trekker under intense hyl dropper dere ikke under noen omstendigheter tannpussen. Og ja, jeg tvinger foreldrene til å sitte inne å se på, for dette er det de som har stellt istand!!!! Og kjære HI, det gjør det ikke mere riktig at andre også gjør det.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 3. august 2010 #18 Skrevet 3. august 2010 Startet egentlig bra med lystbetont tannpuss.. Han fikk ligge på stellebordet og bli kjent med tannkosten under stell før han fikk tenner. Fikk først tenner nede, gaper villig så lenge jeg pusser nede. Men jubalongen startet når jeg måtte pusse oppe. Skulle startet med "puss" oppe før tennene kom oppe også. Så her er det tvangspussing med hyl og skrik hver eneste gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå