Minnie Mom Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Gutten vår er straks 5 år. Han har pleid å legge seg mellom kl 19 og 19:30, men nå virker det som har forskyver det. Sier han ikke er trøtt, og sovner ikke før ihvertfall kl 20, noen ganger nærmere kl 21. Så nå lurer jeg på om det kanskje er en naturlig forskyving siden har blir eldre....
Synnøve_Solbakken Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Vår 5-åring sovner sjelden før 21, blir lagt mellom 19 og 20 (sånn utenom ferien hvertfall), men sovner sent, gjerne endel senere enn 21 også. Han er utpreget B-menneske da, og vi står vanligvis opp 7-7.30 om morgenen. Nå skal det sies at han har vært sånn lenge, det begynte ikke da han fylte 5.
Ksenia & Anjem Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Min femåring klarer ikke å sovne før kl 22...
Kamomille Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Er gansk naturlig at de ikke trenger så mye søvn nå om sommeren/i ferien. Tempoet er gjerne roligere både hjemme og i barnehagene og da blir de mindre slitne/trøtte. Når hverdangen begynner igjen bør du nok fortsette samme leggetid som tidligere.
Piipii Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Vår 5 åring legger seg rundt 20.20.30 og bruker å sovne lett da
Gjest Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Min legger seg rundt 19.30-20.00. Ser an hvor trøtt han er. I helgene er han oppe til 20.30-21.00
Minnie Mom Skrevet 3. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2010 Vi har ikke ferie nå, begynte igjen på jobb / bhg igår. Men mulig at det henger litt igjen fra ferien, da leggetiden ikke har vært så streng de siste to ukene. Men kan jo også hende at det er naturlig utvikling, ser at det er flere 5-åringer som legger seg seinere. Han står som regel opp mellom kl 06 og 07.
Ksenia & Anjem Skrevet 3. august 2010 #8 Skrevet 3. august 2010 Min gutt våkner ikke før kl 9 om mårran så det er ikke rart han sovner sent
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. august 2010 #9 Skrevet 3. august 2010 Etter å ha sett hvordan jentungen kapitulerte på sofaen idag og igår, så blir det kl 19 heretter. Hun sliter seg masse ut nå på SFO, og trenger mye søvn. Blir bare sur og grinete ellers...så jeg gleder meg til sola går ned litt tidligere, for det er ikke bare bare å få lagt hu tidlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå