TBmaibaby2010 Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Har til tider så vondt at jeg griner og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Dette tærer på humør og det daglige livet... Har prøvd tabletter for å tømme mage og tarmer, for så å gå over på laktulose. slutta med laktulosen og da kom det tilbake... Kan jo ta laktulose hele tiden, hver dag, men æsj det klinet der vil jeg helst slippe. Nå har jeg dytta i meg noen svisker og håper at det gjorde susen, men hvor mange må man spise da? Burde man spise flere over tid? Syntes ikke det var noe særlig godt heller... Noen som har hatt samme problem? Når gikk det over for dere? Og hvordan ble dere kvitt det?
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Spise fiberrik mat, drikke mye vann og være aktiv., det skal hjelpe på forstoppelse. Ang hemorider så får du kremer på apoteket som lindrer godt. Lykke til
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 uff, der minte du meg på hvor plaget jeg også var etter fødselen. Klyster måtte til da jeg ikke tåler lactulose:s For meg har det mye med hva man spiser også. Hos meg hjelper det å styre unna brød, spise masse rosiner (svisker men jaaa det smakte ikke mye godt, måtte blande de med vaniljeis), og mais+ c-vitamin Lykke til så håper jeg det roer seg snart for deg. Tok vel noen mnd før jeg var tilbake til normalen. Men hemoridene følger meg til tider fortsatt:(
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Jeg ville tatt det opp med legen..jeg fikk selv problemer baki der etter førstemann og legen skrev derfor ut bedøvende middel til å bruke pga. mistanke om hemorider..jeg prøve dette i to omganger uten noe bedring og fikk derfor en henvisning til sykehuset for utredning. Det viste seg til at jeg hadde fått en kronisk fissur, mao. et sår som ikke ville gro og derfor åpnet seg hver gang jeg gikk på do. Enden på visa var at det ble fikset opp med lett narkose og dagkirurgi, noen uker med laktosemiddel og ikke en eneste tåre i etterkant. Ikke pin deg selv til unødvendig vonde dobesøk lengre enn nødvendig og husk at dette er mye mer vanlig å fikse opp i enn en skulle tro!
kisso Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 jeg prøvde alle mulige kremer etter min fødsel satt tilogmed med isbiter i rompa...uten hell... men så prøvde jeg skummet ac3komfort, naturlig middel du får på apoteket svidde litt i det jeg brukte det men gud så fort jeg kom meg da. Sverger til det også neste gang. Det skal både brukes utenpå og inni...(får sånn innføringshylse) verdt å prøve. Når det gjelder forstoppelse så er det vel lite vits å fortelle at du må drikke mye enda mye mer enn du tror, når du ammer så mister du mye væske i tillegg til at du også kvitter deg med vann i kroppen etter fødsel. Olje er nok det beste ved siden....ungå for mye melkeprodukter, det er også stoppende. Lykke til!!
TBmaibaby2010 Skrevet 5. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2010 Takk for alle svar! Godt å se man ikke er alene om dette. Hadde ikke forventet meg dette etter fødsel... Er ingen som prater/nevner "problemer/plager" etter fødselen. Håper det løsner seg nå. Prøver å få i meg fiber, drikke mye og bevege meg litt mer enn vanlig. Skal også snart til legen og håper det har blitt bedre før jeg skal dit, og er det ikke bedre håper han kan hjelpe meg med mine problemer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå