Gå til innhold

Water resistant 3atm er bare tull og fanteri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei klokke til 2.000 kroner som det står water resistant 3 atm på.

3 atm tilsvarer trykk på 30 meters dyp, men klokka tåler ikke å bades med i badekaret engang.

Gikk til forhandler og de sa at det er først ved 10 atm (tilsvarer trykk på 100 meters dyp) at de garanterer at den er vanntett ved bading! hallooo de driver jo med regelrett løgn.

Hadde forstått det dersom det bare sto water resistant....da hadde jeg aldri badet med klokka, men når de skriver 3 atm i tillegg, ja da burde den faktisk tåle 10 - 30 cm under vann.

Nå var jeg heldig i uhellet, klokka har litt dråper og dugg på innsiden, men den fungerer fortsatt (4 dager etterpå) så jeg antar at den kommer til å tørke og fungere ok en stund til iallefall.

makan til fanteri

sånn.....da fikk jeg blåst litt ut :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at "water resistant" og "water proof" ikke er det samme?

Skrevet

skrev jo at dersom det kun hadde stått water resistant så hadde jeg ikke badet med klokka.

Skjønner forskjellen mellom det og water proof, hadde ikke funnet på å ta med meg klokka på ett dykk heller, men når de i tillegg skriver 3 atm så skulle man jo tro at den tålte å dyppes i vann eller hva??

Hun i butikken sa at den ikke tålte å dusjes med engang, men kunne kanskje tåle vannsprut når man f.eks vasket hendene!

Så, når de skriver 3 atm så er det faktisk reinspikka løgn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...