Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Nå er jeg 33 uker på vei. Er ingen liten dame men strekker meg 179 cm på strømpelesten, har aldri vært noe spesielt tynn heller. Har alltid hatt litt ekstra rundt magen. Nå var jeg på kontroll igjen og jordmor var fornøyd. Det eneste jeg tenker på er at jeg ligger så langt over "normalen" på symfysemålet. Har vært på 3 UL og gutten er normalvekst, verken mer eller mindre. Normalt med fostervann. Hvorfor strekker jeg meg så innmari langt over kurven da? Erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Kanskje pjokken din legger seg langt frem i magen, kjenner jo til de som har liggi helt mot ryggen, og da fantes det jo nesten ikke mage, venninna mi lå langt under den røde linja, under den grønne.. Men om jordmor er fornøyd, så kan du jo spøre henne hvordan det kan ha seg at magen din "buler" mer enn de fleste, og hva som gjør henne fornøyd med den?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Hmm Ja, men jeg har egentlig ikke så stor mage. Har møtt mange som er kortere på vei enn meg som er "større". Jordmor var vel fornøyd for at alt var fint me oss begge. Har slitt litt gjennom svangerskapet så det kan vel være at hun bare ikke vil velge å kommentere det?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Vet ikke jeg.. men om du lurer veldig på det, så be henne forklare dette for deg de pleier å gjøre slikt når man spørr om det Enda magen ikke er større enn andres, så kan symfysemålet bli anderledes om ungen ligger langt fremme
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Sant Takk for svar Gleder meg til å bli eneboer i kroppen min igjen, selv om jeg nyter hvert et spark :-) Det er verdt å føle seg litt diger.
Sånn kan det gå Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Jeg er 178 høy og hadde alltid nesten ikke synlig mage, men sf-målet lå alltid helt over det grønne feltet. Jeg var alltid tynn/slank da, men tror en god del som er lange som oss får liten mage, men høyt sf-mål fordi fosteret har plass til å strekke seg mer ut i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå