Gå til innhold

matforslag ønskes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å lage noe lettvint og godt, tenkte på noe hvor man kan putte alt i en ildfast form, og inn i ovnen.....

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innbakt svinefilet.

Brun fileten i stekepanna, kutt soltørka tomater og fersk basilikum og ha det rundt fileten, legg spekeskinke rundt fileten og ha deretter masse pepper over der igjen. Legg i ildfast form og sett i ovn. Husker ikke hvor mange grader, men til kjøttet er gjennomstekt og skinka er litt crispy. Fant oppskrifta på matprat.no tror jeg. Eller var det på dagbladet.no.....

Gjest irismor
Skrevet

Stek kjøttdeig og løk, bland inn krydder og tomatpure. Legg i en ildfastform og ha et lag med potetmos over. Strø ost oppå og stek i ovnen på 225 grader i ca 30-45 min.

Mutterns variant av lettvin middag.

Kok grønnsaker og bland de oppi hvit saus. Legg blandingen i en ildfastform, oppå legger du pølser. Alle slags pølser kan benyttes men det er best med "tykke" pølser ala brattwurst eller knackwurst.

Stek i stekovnen på 225 grader til pølsene har fått farge.

Skrevet

Kok pasta. Rør sammen egg, cottage cheese, salt og pepper og rør det inn i pastaen når den er ferdig. Legg i laksefilet i biter og la de bli varme, ikke ødelagt kokte. Legg til grønnsaker etter smak (fersk spinat, squash og brokkoli?). Rask, sunn, full av riktig fett og proteiner.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Fisk og poteter - denne elsker mine barn.

Jeg bruker

1-2 pakker frosne fiskefileter (laks, men ta det du har)

6-8 poteter

1 løk (vårløk eller purre går også fint)

1 boks kesam eller fløte

salt og pepper

Skrell potetene og skjær dem i tynne skiver. Rens og hakk løken. Skjær fisken i skiver, ikke alt for tynne. 0,5 -1 cm er passe.

Legg et lag poteter i en ildfast form. Legg fisken over. Krydre med salt og pepper. Strø over løken og dekk med nok et lag poteter. Sørg for at all fisken er helt dekket av potetene ellers blir den tørr. Hell over kesma/fløte.

Settes i ovn på 200 grader og stekes til potetene er møre, knapt en time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...