Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Min oldemor het det og vi sitter og diskuterer navn til den lille..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Du spør, jeg svarer: Grusomt, høres ut som et bilmerke, eks. Opel Melvida (som Opel Corsa etc..)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Slemme mennesker her inne! Fy! Det er jo et spennende navn! Skjeldne navn tatt etter eldre slektsledd blir utrolig vanlig fremover, så på skolen vil ikke lille Melvida føle seg noe annerledes enn lille Malvin, lille Andor og lille Asuria som sitter på rekka ved siden av. Gjør det dere vil! Ikke hør på sure folk!
The Bad Gal Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Hørtes litt ut som man har satt sammen et par navn og fått en hybrid, men greit nok, ikke det verste jeg har hørt:-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Tommelen opp fra meg. Men nå er jeg svak for sjeldene gamle familienavn. Lignende navn er jo Vida, Elida og Elvira. En kvinnelig variant av guttenavnet Melvin? Sikkert en navn man må gjenta for folk fordi de ikke har hørt det før, men man venner seg fort til det :-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 Likte oldemor navnet sitt selv? En venninne skulle til å velge sin oldemors navn. Er jo viktig å føre slike tradisjoner videre osv. Helt til hun fikk vite at oldemor hatet sitt navn. De valgte noe annet. Oldemoren het Thomasine og hadde ved sitt dødsleie sagt at ingen andre burde få et slikt grusomt navn.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #10 Skrevet 3. august 2010 Hvorfor er vi så slemme og sure??? HI spør hva vi mener....skal vi ikke svare ærlig??
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #11 Skrevet 3. august 2010 Morsomt med gamle oppkallingsnavn, men det er såpass spesielt at jeg ville brukt det som mellomnavn.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #13 Skrevet 3. august 2010 Melvida, Rønnaug, Harda, Kaspara, Eufemia.. Alle navn jeg ikke unner noen stakkarer å være belemret med.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #14 Skrevet 3. august 2010 har aldri hørt det før, men i grunn så synes jeg det var ganske fin, tror jeg. Det er nok et navn som jeg hadde likt mer og mer hadde jeg sagt det mange nok ganger.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #15 Skrevet 3. august 2010 Jeg synes det er et fint navn. Spesielt.., men fint;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå