Gå til innhold

Noen som har innspill? Ang svigermor og middag ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg har fått et litt annet inntrykk av svigermor etter vi var ute å spiste middag med dem her om dagen. Mulig jeg overreagerer men det frister ikke til gjentakelse.

De har da altså invitert vår familie på fire ut for å spise. Vi fikk velge mellom et par steder de nevnte. Så det gjorde vi. Jeg gledet meg og syns det var veldig hyggelig at de ville spandere middag på oss. Det er første gang vi er ute å spiser med dem på de 4 årene vi har vært sammen jeg og samboer.

Når vi skal bestille så foreslår svigermor at minste på 2 år ikke trenger egen middag. Han kan jo bare få litt av samboers mat(han vil ha buffe så han kan jo ta så mye han vil) og evt av vår. Han spiser jo så lite mener hun. Jeg syns ikke det er rett at man skal snike seg til mat til en person til selv om de spiser lite og er et barn. De hadde barnebuffe også, og andre barnemenyer til rundt 60-70 kr. Jeg foreslår at han kan jo få en av disse men det blir bare overhørt. Ja ja tenker jeg det går vel greit. Ikke at jeg noen gang ville gjort det på den måten. Syns det er frekt.

Når vi har satt oss begynner hun å messe om det andre stedet som var et av alternativene å spise på. Der har de jo så god mat og der er det billigere enn her. Hvor mye billigere kan det være? Det er akkurat samme type sted med samme type mat. Jeg syns det er litt ubehagelig for jeg får følelsen av at hun helst hadde sett vi dro til det andre stedet. Og hvis hun virkelig ville dit så kunne de vel bare bestemt at det var dit vil skulle istedet for å la oss velge. Grunnen til at vi valgte det vi gjorde var fordi det var litt lekeplass til ungene der. Så kunne de leke hvis de ble lei av å sitte ved bordet.

Den tredje tingen som gjorde middagen litt annerledes enn jeg forestilte meg er at når middagen var spist så foreslår hun at svigerfar skal gå flere ganger å forsyne seg med dessert slik at hun får en av de porsjonene. Hun bestilte en rett uten dessert mens han bestilte buffe som var med dessert. Så satt hun der da klistrert inntil svigerfar mens hun lurte i seg den skålen med dessert. Syns dette er snodig og flau oppførsel av folk over 50 år! Er det vanlig at folk oppfører seg slik når de er ute å spiser? Hadde vi vært på en litt finere resturant hadde jeg vært ordentlig flau.Tror vi heller spiser hjemme til en av oss heretter. Fordi det føltes som om det var om å gjøre å spare mest mulig penger overalt når ikke 2 årigen kan få sin egen mat engang. Greit at man ikke skal sløse med penger men satt igjen med en litt rar følelse etter den middagen.

Noen tanker om dette? Er det jeg som er rar her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oida... Blir stum av dette! For en oppførsel da.. Nei, holder med deg jeg, fra nå av er det bedre med middager hjemme :-O

Skrevet

Da hadde jeg blitt utrolig flau. Hvorfor ber de dere med på resturant om de har såpass dårlig råd? hehe, jeg ville nok ha sagt at jeg heller betaler selv enn at toåringen ikke skulle fått egen mat og blir nesten flau her av å lese om den voksne dama som skal lure til seg gratis dessert... Uff, nei dere får være opptatt om disse ber dere med ut igjen:)

Skrevet

Da hadde jeg gått ut og spist uten svigermor neste gang. Passe pinlig oppførsel, ja. Spanderer man middag ute, så spanderer man ordentlig, ikke 4 for prisen av 2.

Skrevet

ha,ha,ha.. fantastisk eksempel på udregelig kjerring! Tenk å være så kjip! Du får bare heve deg over det... og prøve å le av det!

Skrevet

Mulig hun selv synst hun var smart. Noen mennesker er bare slik (gjerrig). Men for deg som var gjest er det jo svært ubehagelig. Merkelig at din mann ikke sa noe da?! Det er jo rett og slett tyveri.

Hadde ikke fristet til gjentakelse nei. Høres ut som om de ikke er så mye ute og kjenner de sosiale reglene (normal oppførsel).

For å gni det litt inn så hadde jeg nok plumpet ut med:

Husker du den gangen vi var ute å spiste - og så spiste du dessert uten å betale for det-ha,ha,ha....neste gang kan du sette deg under bordet. Så kan jeg hente mat til meg selv og heller mate deg under bordet. Og alt dette for bare 199,- Jeg spanderer så slipper du å betale. For tenk; sist gang slapp du unna med 49 kr.

Skrevet

Samboer sa ikke noe. Jeg sa jo da vi kom hjem at jeg ville aldri funnet på å ikke betale for maten til 2 årigen. Han sa ikke så mye til det, bare at de sparte vel en 100 lapp. Han er kanskje vant til slik oppførsel fra dem. Jeg gadd ikke kritisere de noe mer til han fordi han blir så lei seg da.

Uansett bra det ikke er bare jeg som reagerer på slikt. Vi får heller ta middagene hjemme heretter ja. Hun er kanskje litt gjerrig når det kommer til mat o.l. Har sett litt av de tendensene før men aldri slik som det her. Ellers er de ikke gjerrige på julegaver o.l. til ungene så det sjokkerte meg litt den oppførselen.

HI

Skrevet

Ofte betaler man ikke på barnebuffet for barn under 2 år. Så sjekk det neste gang.

Skrevet

Ok men det hjelper ikke når han ikke er under 2 år. Jeg skrev 2 åringen, noe som betyr at han er fylt to år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...