Gå til innhold

Symfysemål i uke 28


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer litt på symfysemål iforhold til størrelsen på babyen. Noen som har erfaring med dette?

Mitt mål i uke 28+3 var 28cm. Altså litt over den røde streken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke, men trur det er så generelt og sier ikke mye om str på ungen (TROR JEG). Jeg var sist under det grønne feltet fra start til mål (det er jeg denne gangen også og er nå 30 + 4) og fikk en gutt på 3.6 kg som er gjennomsnittelig. Har ganske lang rygg, så kanskje derfor SF målet blir så lavt?

Når jeg var ca uke 36 forrige gang, estimerte jm at ungen kom til å være 3,5 kg ved fødsel ved å klemme og kjenne litt rundt på magen, noe som stemte bra. Kanskje du kan få jm til å kjenne etter hos deg når det nærmer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lå godt over sf målene sist fikk da en gutt på 3380g 51cm lang.

dennegangen er jeg godt under det jeg var sist men tror denne blir større:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to :) Skal få jordmor til å kjenne etter hvert! Er jo så spennende dette her.. Og helt nytt for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da liger vi likt HI. Jeg var på kontroll i dag 28+2 og symfysemålet mitt var 28 =) Litt over den røde streken, men innenfor gjennomsnittet.

Så jeg spurte legen om dette har noe å si på babyens størrelse, og han sa at det trengte ikke å ha noe sammenheng. Flergangsfødene (som jeg) har ofte større symfysemål pga livmoren er lettere tøyelig.

 

Husker ikke hvordan jeg var forrige sv.skap, men fødte en gjennomsnittlig gutt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Takk for svar dere =)

Lurer jo på alt og ingenting i disse dager.. Skal bli spennende å følge med på målene fremover og se om det er noen sammenheng til slutt =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt mål i uke 25 lå akkurat på streken og da fikk jeg beskjed om at hvis jeg fortsatte slik så kom baby'n til å bli ca 3500g når den blir født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror som mange andre her at symfysemålet ikke nødvendigvis sier så mye om strørrelsen på barnet (med mindre det avviker veldig, kanskje). Sist lå jeg over den røde streken hele veien, men babyen var helt gjennomsnittlig: 3500 g og 50 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...