Snuppa! Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Blir så sint kjenner jeg. Jeg har en datter fra tidligere og nå har jeg fått en sønn med ny mann. Svigermor spør KUN etter sønnen vår, at han må ha det bra, vi må kose med han, stelle han, storesøster må ikke få for mye oppmerksomhet osv! Hun driter i datteren min og at hun skal ha det bra. Datteren min er 5 år og har begynt å merke at det er kun lillebror som får oppmerksomhet og kos derfra, så hun vil ikke til de lenger og hvis de kommer til oss vil hun ikke være i nærheten av de. Føler dette splitter familien vår.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Har du snakket med henne om dette slik at hun er klar over at hun forskjellsbehandler? Man kan jo håper at hun bare har vært tankeløs og ikke gjør det med vilje, så hvis du ikke har tatt det opp ville jeg forsøkt det først. Dersom du har tatt det opp tidligere, må du og mannen din bli enige om hvordan dere skal håndtere det videre.
Gjest thricane Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 frustrerende. er det noen mulighet for at mannen din kan snakke med henne?
FerdigFødaForAlltid Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Skjønner hva du mener, selv om vår situasjon er litt annerledes ettersom svigerfamilien forskjellsbehandler våre barn og min manns søsters barn. I hvert fall i forhold til våre to yngste.Jævlig frustrerende. Men jeg tenker at det er de, som besteforeldre, som kommer til å lide for det senere og få et dårligere forhold til barnebarna sine når de blir eldre, ettersom barna våre har et veldig godt forhold til mine foreldre. Det er besteforeldrenes oppgave å skape et godt forhold til barnabarna; ikke omvendt! Det er hennes tap, HI, selv om det er utrolig trist for datteren nå som hun er liten.
Gjest Filifjonka Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Aller helst bør mannen din ta opp dette med henne. Og helst uten å være anklagende. Det er vel best å legge det fram som om "vi tror ikke du har tenkt over det, men..." Fokuser på at jenta er såret og lei seg. Er sønnen din første barnebarnet hennes? Det ernoen som går fullstendig av skaftet når de endelig blir bestemor, og blir totalt tussete. Fortell henne at jenta nå er så lei seg at dere vurderer å la være å besøke dem med barna hvis ikke ting forandrer seg. Men det aller viktigste: Mannen din må være på ditt lag og ta fatt i saken!
Sjefsmegga Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Desverre så er enkelte svigerdrager slik. Har selv et barn fra før av, og ungen kan ikke fordra min svigermor, heldigvis er svigerfar mer populær og en real person på alle måter. Har selv et langt fra hjertevarmt forhold til henne, men vi holder fred når vi er tvunget til samvær og forsøker ikke hakke all verden på hverandre. Nå er jeg heldigvis ikke noe tannløst nek, så jeg tok dragen ved hornene allerede i starten og markerte mine grenser og mitt revir så dragen tørr ikke prøve seg. Av og til lønner det seg å være ei skikkelig megge. Sett ned foten, men husk at blod er tjukkere enn vann for enkelte, lite å gjøre med følelseslivet til folk, men man kan kreve at de endrer handlingsmønsteret sitt og spiller litt skuespill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå