Gå til innhold

En Fucking Good Friend, hva er din erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en "god" kompis jeg møtte i mai som jeg har gått til sengs med 2 ganger og hatt jevnlig kontakt med i sommer. Vi har egentlig ikke pratet om "forholdet", men jeg kunne tenkt meg å fortalt ham at jeg gjerne vil bli brukt litt oftere for å si det sånn :) Føler ikke for kjæreste akkurat nå, men lystene er jo der... Men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal si det uten å skremme han bort? Noen med erfaring på det området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis en mann blir skremt bort at av du vil ha sex oftere og ikke noe forhold, må det nesten være noe galt med ham. :-p

Jeg har tro på å være ærlig, direkte og respektfull. Si hva du mener om saken! ;-)

Skrevet

Haha sant der ;) Får vel ta meg en prat med ham tenker jeg! Hva er dine synspunkter på flere "venner" samtidig? Og hvor mye kontakt burde man ha utenom sex? Vi prater endel over nett, men har aldri funnet på noe sammen annet enn sengemoro. Var snakk om lunch og film som aldri ble noe av, men vet ikke om det kanskje er like greit.

Vet dette er ganske individuelt, men har litt lyst å høre andres opplevelser/erfaringer :)

Skrevet

Jeg er kanskje ikke den rette til å spørre om erfaringer, da jeg er godt gift og monogam av meg i utgangspunktet. ;-) Men synspunkter har jeg likevel!

Du er voksen og derfor berettiget til å ha så mange "venner" du orker. Likevel synes jeg at du bør være åpen om det at du ønsker å ha samme ordningen med flere, slik at dine partnere har mulighet til å trekke seg fra "avtalen" dersom de ønsker det ,all den tid risiko for sykdommer øker voldsomt med flere partnere. Det samme gjelder for din egen del, er det greit at din(e) partner(e) har flere enn deg, hvor stor risiko er du villig til å løpe.

Det er noe med forutsigbarhet i dette, du og dine bør være veldig klar over hva dere begir dere ut på og hvilke konsekvenser det kan ha. Når det er klarlagt, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne gjøre som du ønsker. :-)

Lykke til!

Skrevet

Skjønner :) Jeg tenker vel egentlig sånn at om du finner deg en venn kun for sexen sin del, er det vel igrunn for å slippe å drasse med deg en ukjent hver gang du vil ha deg noe.. Jeg vil mye heller ha en fast sexparter enn mange forskjellige. Derav ser jeg ikke hensikten med flere faste.. ;)

Fella jeg kan tenke meg man går i må jo være at der kommer følelser snikende for en av partene. Da er det vel like greit å takke for seg å avslutte før ting går ille? Skulle tro uforpliktet sex var en enkel sak, men den gang ei, hehe

Skrevet

Basert på min personlige erfaring ville jeg sagt "don't do it!" Det der har aldri endt godt for min del, men det finnes selvfølgelig unntak :)

1. Fyren var et motbydelig menneske, på alle andre områder enn på soverommet. Jeg klarte ikke engang å ha en samtale med han, så forferdelig var han. Men han funket fint som rebound guy.

2. Min gode kompis som jeg hadde det kjempe gøy med. Vi fullførte samleie en gang og aldri igjen! Huff.

3. Var fryktelig ensom og desperat etter en eller annen form for kjærlighet. Han her var også et motbydelig menneske og vi hadde null kjemi, bortsett fra når vi var nakne. Men jeg var veldig mye lei meg pga han og kan ikke si at jeg hadde blitt glad om jeg noengang møtte han igjen.

Så konklusjonen er...? Haha, neimen om jeg vet! Gjør det, ikke gjør det.

Skrevet

Forholdet mitt til eksen begynte sånn :P Vi holdt på 6 mnd før vi ble "offentlige" kjærester ;)

Tror damer er litt anderledes enn menn der, for jeg ville ikke holdt på med flere samtidig og det gjorde vondt når jeg fikk vite at han hadde holdt på med andre. Men der igjen, det var nok følelsene mine som gjorde at jeg ble lei meg :o) Jeg sa til han at jeg ikke ville fortsette om han hadde flere havner han overnattet i, og etter det var det kun han og jeg. Jeg kunne blitt dumpet og regnet egentlig med det :P Men vi holdt sammen i nesten 4 år :o)

Jeg får bannabein uten unntak følelser, så holder meg unna fucking good friends for tiden :P hehe Så for meg er det ikke enkelt :P Har rett og slett ikke kontroll på de forbanna "love" hormonene mine :o)

Man har aldri noen garanti for at følelsene holder seg unna, og det kan jo være at dere plutselig finner ut at dere passer sammen som i ett forhold og ;)

Skrevet

Aj da, litt uheldig du? :P Han jeg driver med nå har jeg hatt mange lengre samtaler med, og jeg trives godt i hans selskap. Likevel er vi forskjellige til det stadiet at jeg ikke tror det ville funket mellom åss. Men som sengevenn og en å krype i armkroken til er han perfekt! Jeg vil bare ha en liten bekreftelse på at vi er der begge to, har fått høre av felles venner at han har gravd rundt om meg endel. Men virker nå som han også er mer ute etter et sexuelt forhold :)

Skrevet

Hehe vel for nå syns jeg at ting funker fint som de er, sku bare ønske det ble litt oftere;p men ser absolutt at følelsene kan komme inn å ta overhånd, tenker vi jenter går litt oftere på en smell der enn gutta. :)

Skrevet

Det kan bli kult hvis du klarer å stenge av enhver mulighet for følelser. Da mener jeg ikke bare romantiske følelser, men også følelsen av at "han er din." Skjønner? Det er fort gjort å bli såret hvis han forelsker seg i en annen, selv om du i utgangspunktet ikke er forelsket i han. Er du usikker nok vil spørsmål som "hvorfor ble han ikke forelsket i meg?" komme snikende.

Det er i det hele tatt mange feller her, så watch out. Bortsett fra det er det jo bare morsomt med "venner." ;)

Skrevet

Dårlig erfaring! Blir bare tull. Sjalusi, forelskelse og bare tull.

Men klarer dere å holde dere til det dere avtaler så kan det være veldig bra kanskje :)

Skrevet

Går vel ikke å stenge av følelsene 100%, så dette er jo egentlig et kjangsespill.. får veie for og imot om det er verdt noen mnd moro å kanskje til syvende og sist ende opp med hjertesorg. Vet ikke jeg, men noen kjangser får man vel ta her i livet? :)

Akter iallefall ikke å ligge rundt hver gang jeg blir i det humøret, da vil jeg heller risikere å ha en fast partner. Selv om det kan by på problemer, men det vet man jo ikke før man har prøvd ;)

Skrevet

Fast elsker anbefales, men ha i bakhodet at det alltid er sjanse for at en av dere blir såret den dagen en av dere bryter ut. Hender slike forhold utvikler seg til noe mer, men det er skjeldent noen stor og langvarig suksess.

Kall en spade for en spade og spørr ham rett ut om han kunne tenke seg en slik ordning. Sex og vennskap, ellers ingen krav annet enn at dere skal være åpne med hverandre om eventuelle andre partnere for å være på den sikre side med tanke på smitte.

Skrevet

Har hatt flere "fucking good friends" opp igjennom årene, og det har funket fint for min del. For meg var det en god løsning i de periodene jeg ikke ønsket noe fast forhold, men sex. Eneste kriteriet vi hadde var full ærlighet (oss imellom), og bruk av prevensjon. Vi var begge enige om at dette var for moro skyld, og at forhold ikke var aktuelt overhode. Og ble det følelser inni bildet for den ene parten, så avsluttet vi det vi hadde før de utviklet seg til noe sjalusi-drama. Så snakk sammen og finn ut hvor dere har hverandre, så går dette nok greit :)

Skrevet

Da har jeg tatt meg en prat med han, og han var absolutt med på å være min "secret lover" som han så pent sa det :) føltes faktisk mye bedre nå som vi har fått d på det tørre, og gleder meg til å treffe han igjen. Nå har jeg såpass selvinnsikt at jeg ser muligheten for at jeg kan komme til å få følelser, men tenker jeg skal klare avslutte ting før d går for langt. Brent meg på den typen flammer før:)

Skrevet

Hvis dere begge er enige om reglen- go for it!!

Men min erfaring er at selv om man er enige, blir det bare tull..Den ene parten begynner å ville mer, den andre ikke, blablabla...

For meg funka dette i nesten et år, så droppa jeg ut av det..

Skrevet

Ja det er det som er.. men tenker man kan ha d mye moro sammen før d går skeis da;) Og jeg føler ikke noe for et forhold akkurat nå, så dette er en løsning jeg ser på som ganske ok for øyeblikket. Man lever bare en gang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...