Gjest Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Jeg skal ut å fly over atlanteren med min da 6. mnd baby (har nevnt noe om dette før ja ). Og noen flyselskaper tilbyr ikke lengre cribs på flyene + at det kan jo hende man ikke får crib til sitt barn hvis det ikke er noen ledige. Har da tenkt litt på tanken om å kjøpe min egen lille reiseseng til babyen som hun kan ligge i på flyet. Mener jeg har sett en slik liten sak som jeg tenker på, men husker ikke hvilket nettsted jeg fant den på. Den var veldig liten som en kasse nærsagt, med madrass. Er det noen som vet på hvilket norsk nettsted den er å finne? Den kostet 599 kr tror jeg.
abella Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Kan dessverre ikke hjelpe deg med det. Men vil bare minne deg om at du må løfte ut babyen hver gang det er turbulens, så da er man egentlig like langt... (Knerten pleier våkne av en slik forflytning) I tillegg er det heller ingen som kan garantere deg at du får sete der det er plass til en slik seng, det er trangt på flyene! Så hvis jeg var deg ville jeg hatt henne på fanget. Knerten sover uansett alltid dårlig på fly. Babybassinet er kjekt å ha, men ingen krise hvis du ikke får det. Er min erfaring i hvert fall! :-)
Gjest Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Men, har du hatt barnet på fanget ditt på lengre flyturer? Skal jo reise til Canada og USA og tenker at jeg blir sliten i armene, vi blir varm av hverandre og at det er veldig tungt. Hvordan gjør man det når man skal spise og har babyen på fanget? Jeg er jo klar over at flyet er trangt osv, men om man får sete langt fram så er det jo bedre plass der. Glemte kanskje å nevne at jeg reiser alene med barnet og kan ikke gi det til noen andre for å få pause.
It's all about me Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Fløy akkurat tur/retur over atlanteren hvor vi var to voksne og tre barn. Fikk plass med slik seng til men ikke hjem igjen. Sengen var kjekk den, men det fungerer like greit å lege puter og teppe på gulvet ved beina og sove der. Det har vi gjort flere ganger med våre barn.
It's all about me Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Spiste flere ganger med minstemann på fanget og det går helt fint. Var raskere enn de rundt meg til og med, he he he.
abella Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Flyturer med små barn er litt slitsomt uansett hvordan man innretter seg. Men for oss gikk det allikevel lettere enn forventet. Vi (både mammaen og pappaen) fløy med Knerten da han var hhv 5 og 7 mnd gammel. Ca 20 timers flytur tilsammen, med én mellomlanding i Amsterdam. Vi hadde babybassinet, men pga stadig turbulens endte vi opp med å ha han mesteparten på fanget allikevel så han i hvert fall skulle få sove litt sammenhengende. Spising blir sikkert litt plundrete, helt enig i det. Kanskje du er heldig og får en hyggelig medpassasjer som kan hjelpe? :-) Du må gjerne kjøpe en sånn reiseseng hvis du tror det kan hjelpe deg, men jeg hadde heller brukt pengene på noe annet, som feks noen nye leker som kan fenge ei utålmodig tulle! :-) Reservér babybassinet i god tid så kan det jo hende det ordner seg. Max lengde og vekt som oppgis for bruk av disse er som regel ikke noe de bryr seg om er min erfaring.
Gjest Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 Den senga du fikk plass til, var det en baby bassinet som flyselskapet tilbød? Eller var dette noe du hadde kjøpt selv og tatt med? Hvis du hadde kjøpt den selv, hvilken var du hadde?
lille sprelle Skrevet 3. august 2010 #8 Skrevet 3. august 2010 Ta med barnesetet som håndbagasje og er det plass på flyet, så får du ordnet sete slik at du kan ha barnet ved siden av deg i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå