Bippe77 Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Hei! Pleier ikke akkurat å være så tidlig ute da... men i år må jeg bare planlegge... vi bor i ultlandet, skal hjem til jul og da må jo alt kunne fraktes hjem eller fikses sånn at det er klart hjemme... vi kommer hjem 22 desember, så handling hjemme utgår! Planen min er vel gavekort til noen... men ikke alle, har lyst til å finne på noe mer unikt liksom... for til barn vil man jo ha en gave! Det beste hadde vært om jeg kunne funnet fantastiske unike ting på nett... så kan jeg bestille det tidlig og få det sendt rett hjem til mamma hjemme! Så ligger det klart når vi kommer hjem! På den måten slipper vi å frakte det i kofferten herfra... for med to barn, mann og meg... så er det nok å få med seg! Noen som har lyst til å hjelpe meg med ideer? Gjerne nett steder da... men også ideer til ting er velkomne! Trenger gaver til: Gutt 3 år Jente 6 år Gutt 8 år Jente 2 år Gutt 3 mnd Gutt 14 år Jente 1 år Venninner 32 år søstre 25 og 30 år Mann!! Mine egne barn: 3 år og 1 år Mamma og pappa Svigerforeldre Svigerinner svoger og mine besteforeldre... barnas oldeforeldre! Så... kom med masse tips da! For hjelper dere meg... så er det sikkert mange andre som også får tipsene!! Og om jeg kommer på noen lure tips, så skal jeg legge dem ut her!
ღBellღ&gulletღ Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Jeg har startet...har vel gaver til halvparten. Men det spørs jo hva du vil gi og hvor mye penger du vil legge i det. Og hvilket land du befinner deg i..... F.eks får noen venner starbuks kopper og kaffe. Vet at de er veldig glad i starbucks da. Lego og playmobile er noe jeg gir til guttene. Perler - Hello kitty Pollypocet er populær hos noen av jentene. Noen er helt hestefrelste så de får ting med hest på. I år har jeg funnet noe genialt som som selges på homeparty i norge... Sjarmtroll heter de og de har mattebøker og bokstavbøker som en skriver med en spesiell tusj også pusser du ut og kan bruke boka omigjen og omigjen. Bilder av barn er jo mest populært hos besteforeldrene. Kalendre osv. Andre voksne får ting de kan bruke..... jeg har selv overfyllte skap, så nå setter jeg mest pris på ting som kan brukes opp....kaffe, lys eller gavekort så jeg kan kjøpe det jeg trenger til ett service.
Tinemoren Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 På dene nettsiden selger de bøker som de setter inn personlige navn, altså at boken handler om barnet og vennene hans/hennes: http://www.barnaspersonligeverden.no Ellers har ellos 2-pk med pysjamas med politimann og brannmanntrykk. De er veldig populære hos både gutter og jenter etter min erfaring! Ellers er lego og playmo alltid en slager, som hun over her foreslår. Voksne synes jeg alltid er vanskelig å kjøpe til, og oldeforeldre nesten umulig å finne på noe lurt til. Spesielt når de har utallige barnebarn og oldebarn, da blir det fort mange bilder og kalendere:-) Men gavekort er alltids noe man kan bruke. Til svigers tenkte jeg å kjøpe gavekort på kinobilletter + restaurant.
Bippe77 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2010 Tusen takk for noen gode tips over her!! Tar gjerne imot noen flere!!! Blir nok muligens sånne fotobøker til besteforeldre/oldeforeldre... siden de jo ikke akkurat har fått følge oss like tett dette året! De personlige bøkene skal jeg jammen undersøke... for den rette alderen høres jo de geniale ut! Litt moro med sånne personlige gaver... blir liksom litt mer spesielt... litt mer tanke bak liksom! Kaffe fra Starbucks høres også lurt ut... til noen av mine, men jeg bor på Gran Canaria da... dårlig med Starbucks her... men finnes kanskje på nett? Det skal jeg jammen undersøke! Kom gjerne med flere tips altså!! Her kommer en genial ting jeg kjøpte til alle besteforeldre/oldeforeldre/foreldre ifjor.... Sånne Eva Solo plast grytekluter! Geniale! Sklir ikke... kan vaskes i oppvaskmaskin eller under rennende vann... lure på hytta eller i båten... eller hjemme! Mine ble veldig glade for de!
Bippe77 Skrevet 4. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2010 dytter litt her jeg... kanskje det er flere med gode tips?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Her kan man finne gaver og gjøre dem personlig. (Gjelder både til bedrift og privatpersoner) http://www.vistaprint.no/vp/welcome.aspx?xnav=welcomeback&rd=2 Ellers syns jeg det er greit å handle fra sportsbutikker som : gsport.no xxl.no sportmann.no oslosportslager.no sportsnett.no Leker: sprell.no riktigeleker.no ringo.no sunneleker.no Barneklær: engulknapp.no nameit.com barnegarderoben.no muffeladen.no Interiør: princessbutikken.no boligfryd.no sweetmemories.no Div gadets. webkjop.net gadget.no nettpynt.no Er jo at hav av nettsteder, så jeg tror dette får holde. Noen er dyre, andre billigere. Jeg har i det siste gitt litt personlige ting til de voksne, som f.eks en kortstokk med bilde av hytta på, eller barnebarna. Er mye sånt på fotoknudsen.no. Mormor ble også veldig glad for en ny kryssord-ordbok og den ble brukt veldig flittig. Hun har ikke så mye annet å ta seg til. Man kan jo spleise med andre familiemedlemmer om man vil gi en dyrere gave.
Bippe77 Skrevet 4. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2010 tusen takk! Mange gode linker der! Har allerede vært inne på vistaprint og startet planleggingen av julegaver... blir nok noen fotobøker som skal produseres når det nærmer seg jul! Halv pris på dem nå da, men må jo ha litt ferskere bilder enn at jeg kan lage dem nå!
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 4. august 2010 #8 Skrevet 4. august 2010 Hvis du har noen kjøpesentre i nærheten hjemme i Norge, kan du jo alltids stikke bortom og kjøpe slike sentergavekort? De kan jo brukes på hele sentrer. Veldi praktisk og få i gave syns jeg;) Ellers så er det jo koslig for besteforeldre og få feks sånne foto kalendere av barnebarna sine. Spesiellt siden dere bor i utlandet og ikke ser dere så ofte. Disse kalenderene kan du feks bestille på japan foto, elite foto, forto knudsen osv;) Til den lille på bare noen mnd så er det vel greit med en bitering, rangle evt klær;) Lykke til;)
Gjest Skrevet 4. august 2010 #9 Skrevet 4. august 2010 Her er noen linker fra meg: http://www.lenepalandet.no/ (økologiske barneklær, garn, tilbehør, te, såper og salver) http://veslaogbroremann.no/ (barneklær) http://www.levlogisk.no/ http://www.kidsa.no/ http://www.friendsfairtrade.no/ Lykke til med handelen )
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. august 2010 #10 Skrevet 4. august 2010 her er også en fin side: gavermedmening.no
blomstre Skrevet 4. august 2010 #11 Skrevet 4. august 2010 Sentergavekort for Steen&Strøm kan kjøpes på nett. Det kan brukes på alle Steen&Strøm i hele landet, og man kan få de med eget bilde på! ;-) https://www.sentergavekort.no/
Wifie Skrevet 4. august 2010 #12 Skrevet 4. august 2010 www.amazon.com eller www.amazon.co.uk Der finner du nesten ALT Og bor du i utlandet er det enda mindre smertefritt å få det på døra enn i Norge. Slipper mye av ekstra toll og sånne ting
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 4. august 2010 #13 Skrevet 4. august 2010 Jeg har kjøpt 8 julegaver allerede:) Elsker å handle gaver og begynner alltid i god tid;) I år ble det klær på barna i alderen 2-14 år
Bippe77 Skrevet 5. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 5. august 2010 Tusen takk!! Ja, blir nok noen gavekort også, men synes egentlig det er litt kjipt og lite gjennomtenkt... for må si jeg setter mer pris på gaver som er gjennomtenkt... men noen er såklart gavekort veldig greit og "gjennomtenkt" til! Poenget var jo å få sedt gavene rett til Norge da... så tanken med at toll osv er lettere siden jeg bor i utlandet går ikke denne gangen, men bruker helt klart den muligheten når det gjelder ting til oss her! Sparte bla 20% moms på bugaboo vogn... for her er det bare 5% moms iforhold til 25% hjemme.... Ellers blir det nok fotobøker på den nærmeste familien... men kunne ha lyst på litt sånne unike gaver til veninner osv... sånne ting som man kanskje må spesialbestille på nett... eller få laget... Så setter pris på enda flere linker til flotte sider altså! Gjerne sånne små sider som ingen har hørt om før! Hihi... MEN tusen takk for masse linker her! Skal bruke de neste dagene på å gå innom hver eneste en å ta en titt etter den perfekte gave!
Bippe77 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #15 Skrevet 9. august 2010 dytter enda en gang jeg... så kanskje enda flere har noen gode tips å dele!!!
~sjiraff~ Skrevet 9. august 2010 #16 Skrevet 9. august 2010 Hvis du har venner som er glad i å gå på tur eller alltid har med seg en vannflaske så kan du kjøpe drikkeflasken fra Erik Bagger. Kjøpte meg den selv i sommer og bruker den hver dag. Mye bedre enn tomme brus flasker o.l. Kan vaskes i oppvaskmaskin og ikke minst ser mye kulere ut. Tror det blir noen sånn fra meg under treet i år.
Bippe77 Skrevet 10. august 2010 Forfatter #17 Skrevet 10. august 2010 De flaskene var veldig fine!!! Nå må jeg bare finne ut hvem jeg kan kjøpe de til!!! Tusen takk!! Og hvor... hvor kan man kjøpe dem... fant bare katalogen på nett foreløpig jeg...
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 10. august 2010 #18 Skrevet 10. august 2010 Til 1 åringen (og 2 åringen) kan du jo kjøpe noe i Fisher Price serien Little People. Min datter fikk det akkurat til 1 års dagen og hun leker masse med det.
Studine mevik Skrevet 10. august 2010 #19 Skrevet 10. august 2010 Nå ble jeg inspirert til å begynne å tenke litt mer aktivt selv også. Jeg vet at i min familie slår det bra ann med velværeprodukter som bodyscrub, ansiktskremer, ansiktsrens, alt fra A-Å innen velvære egentlig. Sminke er også en hit både blant familie og venner. Venninner får ofte klær eller noe jeg vet de trenger. det finnes utallige klesbutikker på nett så der er det bare å søke seg fram. Til barn er det selvfølgelig poppis med leker. Jeg liker å gi leker som oppmuntrer til fysisk aktivitet og der også finnes det mye på nett både fra sportsbutikker og lekebutikker Eller så har jo mange butikker nettsider som man kan søke seg rundt i varene deres og hvis du finner noe som du vil kjøpe til noen så kan du jo kanskje får noen til å reise i butikken og kjøpe det for deg
Bippe77 Skrevet 23. august 2010 Forfatter #20 Skrevet 23. august 2010 dytter denne litt enda engang jeg... så kanskje det er noen nye tips der ute? Fått inn mange fine, men vil gjerne ha flere altså!!!
FruV Skrevet 23. august 2010 #21 Skrevet 23. august 2010 Har selv startet =) Gå på biit.no norsk amazone side. Masse fine ting å bestille. Har selv bestillt masse kule treleker,bøke r,sylvanian figurer til slikk og ingenting. Pass på at du holder deg på 200 kr =) De regner det ut for deg når du kommer til kassen.. God jul =)
mamma 06&09 Skrevet 23. august 2010 #22 Skrevet 23. august 2010 http://www.wallas-verden.no/?pageID=2427&ItemID=0 Masse fine skilt til å henge på veggen. Veldig fine tekster på mange av de Billige er de også
Gjest mphs Skrevet 23. august 2010 #23 Skrevet 23. august 2010 CD DVD Klær fra Name it http://nameit.bestsellershop.com/
Bippe77 Skrevet 16. september 2010 Forfatter #24 Skrevet 16. september 2010 Var i siget... men stoppet litt opp igjen, så dytter denne enda engang jeg!
MissAntrop Skrevet 16. september 2010 #25 Skrevet 16. september 2010 Jeg er veldig glad i å kjøpe bøker i gaver jeg da, spesielt til barn! Har noen konkrete tips også; Til barn i 2-4 år: "Katten min - den dummeste i hele verden" "Jeg vil spise et barn" "Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans" "Jeg er ikke søt" Bøkene om Pulverheksa Barn 4-8 år: Bøkene om Kurt av Erlend Loe. Barn 8-12: Div Roald Dahl, feks "SVK", "Mathilda", "Charlie og sjokoladefabrikken", "Danny og den store fasanjakten"' Samtlige bøker får du nok kjøpt på diverse nettbokhandler, www.ark.no. www.norli.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå