Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Legger babyen min på magen på matte flere ganger daglig. Helsesøster sa hun skulle ligge så mye som mulig på magen bl.a for å trene opp nakken. Når hun legges på magen snur hun hodet til siden og ligger der og koser seg, ikke snakk om å prøve å løfte hodet. Er det noe jeg burde gjøre for å få henne til å gjøre det? Jeg har forsøkt å få oppmerksomheten hennes opp og frem men det er ikke interessant nok tydeligvis. Grunn til bekymring eller kommer det av seg selv etterhvert?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Legg armene hennes fremover sånn at hun kan støtte seg på albuene, da er det litt lettere å få henne til å løfte hodet.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Hun finner nok ut av det snart skal du se. Prøv å sette en morsom leke forran henne, gjerne en som lager litt lyd.
NiWi Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Det kommer seg garantert av seg selv, babyen din er jo enda veldig liten. Men hvis du vil øve kan et triks være å legge henne på magen oppå ditt bryst mens du selv ligger. Da vil hun kanskje løfte hodet for å se på deg. Du skal ellers bare være glad for at hun klarer å ligge på magen å kose seg, det er jo supert at hun har en slik ro. Min (fire måneder) har ikke skjønt at det er mulig, så han begynner å hyle etter noen minutter i mageleie når han ikke klarer å holde hodet oppe lenger ... :-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Min er på samme alder, og heller ikke så ivrig på å løfte hodet. Men han trener nakken når jeg holder han over skulderen/ på bringa. Særlig om han er sur, hehe... Han har sterk nakke selv om vi ikke har trenet når han ligger på magen. Like god trening for han å ligge over skulder/ bringa. Du kan prøve det. Lener han hodet bakover, trener han nakken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå