Gå til innhold

Ligge på magen, baby 6 uker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger babyen min på magen på matte flere ganger daglig. Helsesøster sa hun skulle ligge så mye som mulig på magen bl.a for å trene opp nakken. Når hun legges på magen snur hun hodet til siden og ligger der og koser seg, ikke snakk om å prøve å løfte hodet. Er det noe jeg burde gjøre for å få henne til å gjøre det? Jeg har forsøkt å få oppmerksomheten hennes opp og frem men det er ikke interessant nok tydeligvis.

Grunn til bekymring eller kommer det av seg selv etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer seg nok skal du se :)

Skrevet

Legg armene hennes fremover sånn at hun kan støtte seg på albuene, da er det litt lettere å få henne til å løfte hodet.

Skrevet

Hun finner nok ut av det snart skal du se. Prøv å sette en morsom leke forran henne, gjerne en som lager litt lyd.

Skrevet

Det kommer seg garantert av seg selv, babyen din er jo enda veldig liten. Men hvis du vil øve kan et triks være å legge henne på magen oppå ditt bryst mens du selv ligger. Da vil hun kanskje løfte hodet for å se på deg.

Du skal ellers bare være glad for at hun klarer å ligge på magen å kose seg, det er jo supert at hun har en slik ro. Min (fire måneder) har ikke skjønt at det er mulig, så han begynner å hyle etter noen minutter i mageleie når han ikke klarer å holde hodet oppe lenger ... :-)

Skrevet

Min er på samme alder, og heller ikke så ivrig på å løfte hodet. Men han trener nakken når jeg holder han over skulderen/ på bringa. Særlig om han er sur, hehe... Han har sterk nakke selv om vi ikke har trenet når han ligger på magen. Like god trening for han å ligge over skulder/ bringa. Du kan prøve det. Lener han hodet bakover, trener han nakken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...