Gå til innhold

Finner ikke hjertelyd?


februar11

Anbefalte innlegg

Jeg er 12+3 nå, har kjøpt angelsound for en uke siden, men prøvde den første gang på søndag, og i går, satt lenge og vel over hele magen, men finner ingen lyd. Hvordan skal det høres ut? Er det for tidlig eller er det noen som har hørt når de er så tidlig? Skapt meg selv unødvendig bekymring tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fant det ved å presse den ned mot undersiden av skambenet (vanskelig å forklare), men det var veldig svakt i uke 12, nå er jeg 13+1 og det begynner bli litt sterkere siden livmoren trekker seg oppover nå.

Ikke bekymre deg, ikke alle finner den så tidlig, det sises at en gang mellom uke 12 og uke 14 kan man finne den med noen ganger kan man vente lengre dersom man bærer langt nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har ikke hørt det enda, jordmor gadd ikke engang prøve da jeg var der ved 12 uker.

Forrige gang lånte vi en dopler ca i uke 14, og var ikke itvil da vi endelig fant lyden, hjertet til barnet slår mye fortere enn din puls.

Men det er vanskelig å høre noe så tidlig. Kanskje om et par uker. Men fortsett å prøve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i uke 16, og hun fant ikke hjertelyd, men mente at viss jeg har litt bakovervendt livmor er lyden vanskelig å finne så tidlig, så hun var slett ikke bekymret, UL om 2 uker. Var forresten på innvendig UL i uke 8, og hørte hjertelyden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...