Gå til innhold

Astma og trening.

Let's hear it for the boys!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I januar 2009 skulle jeg begynne å trene igjen etter flere års "pause." Hadde så to treningsøkter som utviklet seg til det reneste marerittet fordi det viste seg at jeg hadde, på et eller annet tidspunkt, pådratt meg anstrengelsesastma. Begge gangene fikk jeg store pusteproblemer under treningen, som bare ble verre da jeg kom hjem. Utover natten lå jeg og hveste i senga og fikk ikke sove. Så det var den treningen!

Nå har jeg bestemt meg for å komme i form og SKAL trene! Men jeg er rimelig sikker på at dette vil gjenta seg. Så er det "greit" at jeg tar med inhalatoren min (som jeg fikk under forrige svangerskap fordi astmaen da forverret seg) og bruker den etter treningen hver gang?

Og; er det noen sjangs for at dette problemet har forsvunnet? Kanskje noen har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst bør du ta det opp med legen din så du får riktig tilpasset medisin.

Men enn så lenge er det helt sikkert ikke noe i veien for å bruke den inhalatoren.

Jeg tror jeg heller hadde brukt den FØR trening, men jeg vet jo ikke hva du bruker, så det må du vurdere selv.

Skrevet

Jeg hadde/har samme problemet som deg.

Da jeg begynte å trene for ca 7 mnd siden måtte jeg bruke inhalatoren før og etter trening, men etterhvert er dette blitt bedre,og jeg klarer nå å kjøre intervall-løping uten å bruke noe som helst.

Hvorvidt det er greit å bruke den medisinen du fikk under forrige svangerskap eller ikke, synes jeg du skal la legen din avgjøre. Det kan uansett være lurt å ta en prat med legen før du setter igang.

Lykke til.

Skrevet

Jeg ville, som flere har anbefalt, kontaktet/fått henvisning til lungespesialist. Slik at du blir riktig medisinert.

For å svare på spørsmålet ditt, så må du bruke medisiner før og etter trening ved anstrengelsesastma.

Jeg tror det skal mye til for at astmaen forsvinner av seg selv, uten at du gjør noe for det. Du kan trene deg bedre, og du kan forsøke div. naturmedisiner, homepat, akupunktur etc.

Så ønsker jeg deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...