Gå til innhold

Sette barna i barnehage fra de er 3 mnd. gamle??? (Link)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du funnet på å gjøre det?

http://www.dagbladet.no/2010/08/02/nyheter/barnehage/innenriks/forskning/12804850/

For min del: Aldri i livet. Synes ett år er tidlig jeg. Man får vel ikke barn for at andre skal "oppdra" dem, ei heller for statussymbol e.l. Man vil vel gjerne bli kjent med sitt eget lille under og heldigvis her i Norge KAN vi være hjemme et år :)

Nei, håper aldri det kan bli aktuelt her i landet. Spes. for barnas del, uansett hva enkelte "forståsegpåere" måtte mene!!

Det er mange "dumme" argumenter fra disse forskerene, men siden mødre i utgangspunktet kun har 6 ukers perm i USA, så er nok denne rapporten laget for å lette samvittigheten til mor eller et "godt" argument for arbeidsgivernene om noen skulle ønske lenger perm!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja selvfølgelig, hvis livssituasjonen min krevde det. I Norge er det heldigvis ikke nødvendig å sende barna i barnehagen før det er 10-12 måneder. Og mange har mulighet til å vente enda lenger. Med noen unntak.

Men jeg har ikke problemer med å forstå at det i noen tilfeller er den beste løsningen. Livet er ikke alltid så svart/hvitt og enkelt som mødrene i velferds-Norge vil ha det til.

Jeg tror de færreste mødre med lett hjerte og god samvittighet sender et spedbarn i barnehagen.

Skrevet

Hadde nok ikke gjort det nei, med mindre jeg var helt nødt.

Håper og tror vel at det er det vel de færreste her i Norge som må ut i jobb igjen så tidlig.

Dessuten så stoler jeg mer på Unicef-undersøkelsen.

Skrevet

Ja, hvis det var eneste alternativ så ville jeg nok gjort det.

Det er svært mange land som ikke har den flotte ordningen vi har med lang froeldrepermisjon. Tror faktisk at enkelte ikke aner hvor heldige vi er!!

Da jeg ble født på 70-tallet, var permisjonen også her i landet kun 3 mnd. Jeg begynte hos dagmamma da jeg var 6 mnd gammel. Da hadde mamma hatt 3 mnd permisjon + ferie og pappa tatt ut 2 mnd ulønnet permisjon (kan dere tenke dere all oppmerksomhet HAN fikk som var hjemmeværende i 2 mnd!!! nabokonene visste vel ikek hva godt de kunne gjøre for den "stakkars" mannen som var hjemme med barn)

Mange I-land som frankrike, spania, usa osv har svært kort permisjon - helt ned til 6 uker. I Australia har de ikke nasjonale permisjonerettigheter i det heletatt!!

Skrevet

aldri i livet!! skulle iallefall ha snudd alle steiner i hele verden før det var aktuelt viss min situasjon var slik at det måtte være ett alternativ..

Skrevet

Ja det hadde jeg fint kunnet gjort. Kanskje også fordi jeg har fått 2 barn i et land hvor det da var kun 3,5 mnd fødselspermisjon - den har nå da økt til hele 4 mnd.

Min minste som nå er 2 år, begynte på bhg i Norge da hun var 7,5 mnd. Og du tar totalt feil hvis du tror at alle her i Norge kan være hjemme et år. Ikke alle som har et liv som går på skinner og som har en partner å dele utgifter og problemer med.

Så ta den fingeren opp av jorda og prøv å forstå at ikke alt er som i din lille lykkeboks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...