Tinka001 Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Jeg har en venninne jeg nylig har blitt kjent med via en felles jobb. Jeg har bemerket meg en del, etter at jeg har vært i sammen med henne i noen timer, eller vært på sammenkomster/fester med henne. Det ene er at hun tømmer meg for energi. Etter at jeg kommer hjem i fra henne, hvis hun og jeg har spist en middag i sammen, eller hatt en vinkveld i sammen, så er jeg nesten litt deprimert, sliten og irritabel. Hun får meg til å føle meg så utrolig liten og betydningsløs nær henne, og jeg har i grunn ikke dårlig selvtillit. Jeg har andre venninner som gjør meg glad i deres nærvær, men hun her, hun bare tømmer meg helt. Sist jeg møtte henne, var jeg sliten i flere dager etterpå. Jeg får overhode ikke kommet til ordet under en samtale med henne. Hun kan legge ut som sine problemer i timesvis, og hvis jeg skulle komme med en liten setning avfeier hun den med at det er tull og ingenting å snakke om. Skulle jeg derimot få komme til ordet, så klarer hun veldig fint indirekte å fortelle meg hvor lite intelligent jeg er (veldig fint pakket inn, slik at jeg ikke får sagt noe på det), og liknende. Ting er også så voldsomt rundt henne. Lager hun spaghetti er spaghettien laget omtrent to dager i forveien, med de utroligste forberedelser når det i grunn bare er en spaghetti med kjøttsaus som man lager på tre kvarter, maks. Hun føler et stort behov for å hevde seg, og over andre. Jeg klarer ikke helt å forklare henne, uten at jeg sikkert vil bli beskyldt for å være misunnelig, og slikt, og ting ved henne er vanskelig å sette finger'n på. Mange vil nok be meg kutte henne ut, og det har jeg virkelig lyst til, men vi jobber i sammen, og jeg blir nødt til å omgåes henne på jobb. Jeg for helle ikke "lov" til å være med henne hvis hun har guttebesøk (noe hun har ofte, da hun selv innrømmer at hun er "løs på tråden" etter skilsmissen sin) for tiden, og jeg syns det hele er rart. Når man er i trettiårene oppfører man seg vel ikke slik? Slik holdt man jo på på barneskolen. Ikke i trettiårene. Det jeg lurer på med denne tråden er hvordan jeg skal hanskes med henne? Hun er ekstremt ekkel og ufin til tider. Hun kan kalle venninner av meg stygge, og en gang hun sa dette rett ut ble jeg så paff at jeg ikke klarte å si noe tilbake. Jeg ble bare stående og måpe. Hvordan kan jeg sette henne på plass, uten at det blir for mye bråk? Jeg orker ikke det, og ser heller ikke poenget med det, men føler for å sette henne på plass, da det ikke er greit å rakke ned på andre slik, ei heller å rakke ned på meg. Forslag?
Miss Misantrop Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Du skriver du må jobbe med henne. Det betyr ikke at du behøver å ha venninnekvelder og vinkvelder med vedkommende. Det at hun ikke vil involvere deg i sine forhold syntes jeg er helt naturlig og hvor mye sex man vil ha og med hvem man vil ha det er kun mellom de to (eller eventuelt flere) som har sex. Vi passe ikke sammen med alle, men de fleste er det mulighet for å ha et profesonelt forhold til.
Teline Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Hvorfor skal du sette henne på plass? Hva oppnår du med det? Trekk deg stille og rolig tilbake, ikke vær sammen med henne på privaten. Siden du skal jobbe med mennesket tjener du ingenting ved å sette henne på plass. Sexlivet hennes er da virkelig bare hennes sak. Hva har barneskolen eller trettiårene med det å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå