Gå til innhold

Treng litt hjelp til navnevalg til gutten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst på at han skal få et gammelt navn som ikke er så mye brukt.

Noen av forslagene er Vigleik, Heidar, Vidkun og Eljar.

Sambo liker best Heidar, men jeg vingler mellom Vidkun og Eljar.

Kan dere rangere navnene som dere liker de?

Takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud menneske, du kan da ikke kalle sønnen din for VIDKUN?! Vil du at han skal bli mobbet ihjel etter historietimene? Hva heter Norges største landsforræder? Hmm... Vidkun Quisling!

Jeg hadde blitt ganske sjokkert om jeg hadde møtt et barn som heter Vidkun og hadde tenkt at foreldrene mulig var litt nazisympatisører eller litt dummme.

Og sånn bortsett fra det så synes jeg alle navnene dine var rare, men likevel bedre enn Milo, som hun ene på 3. trimester vil kalle babyen sin. Jeg tror jeg skal kalle min for Omo! :-D

Skrevet

Jeg hadde ikke, under noen omstendigheter, gitt barnet mitt et navn som Vidkun!

Skrevet

Å herregud!! Vet du,det tenkte jeg faktisk ikke på! :-O

Da dropper vi den tror jeg!! :-)

Ja de er kanskje litt rare,men Eljar er oppkalling etter min tippoldefar og Vidkun het hans oldefar. Vigleik er et kult navn syns vi og Heidar like så.

hi

Skrevet

Jeg har jo såklart hørt om Vidkun Quisling men som jeg sa,det tenkte jeg ikke på.Har sittet og diskutert navn i ikveld,og ingen av oss reagerte på det der og da.Så Vidkun er strøket av listen :-)

hi

Skrevet

Er du det samme trollet som skulle kalle sønnen sin Arian som ikke hva arisk var? Merkelig at det er 2 nazisympatiserende navnevalg på så kort tid......

Skrevet

Av de hadde jeg tatt Vigleik

Skrevet

Heidar var best, fordi det er lett å uttale og samtidig høres det ikke helt fjernt ut. Eljar blir for gammeldags og rart.

Skrevet

likte ikke noen av de. men Heidar var nok best i såfall. Skjønner egentlig ikke hvorfor det er så populært å finne de mest spesielle navna til barna sine. E r jo en mellomting mellom de mest brukte navna og de mest sjeldne.

Skrevet

Å bruke gamle navn er råtøfft og blir mer og mer vanlig. Selv om noen kanskje mener de navnene er merkelige nå, kommer ikke skolekameratene hans til å mene det. Jeg likte dem alle jeg, men Vidkun er nok alt for belastet i minst 5 generasjoner fremover. Barnet vil vokse opp med mobbing om at han er en Qvisling, en landsforæder, så dropp det selv om det ellers ville vært et pent navn.

Skrevet

Det er mange innvandrerbarn som heter Heidar.

Skrevet

hi her. Som sakt så tenkte vi ikke på det igår da vi satt og diskuterte navn.

Er ikke noe troll,er heller ikke ute etter å finne det mest spesielle navnet til gutten vår.Men når alle andre det er mulig å oppkalle etter har veldig vanlige navn som Tobias,Anders osv så måtte vi lete lengre bak i slekten for å finne noen navn,siden vi har veldig lyst å oppkalle.

Skrevet

Jeg likte Eljar, jeg! Fint navn:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...