Gå til innhold

Alenemor-student-lånekassen-NAV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt om lån og stipend hos Lånekassen for skoleåret 2010/2011 - jeg får utbetalt 89 000 for dette året. I følge støttekalkulatoren får jeg utbetalt 103 300 for dette året.

Hvorfor får jeg mindre enn hva støttekalkulatoren sier - noen som vet det? Jeg har ingen jobbinntekt. Og studerer fulltid.

Jeg har forresten søkt om overgangsstønad og andre stønader aleneforeldre har rett på fra NAV - men jeg har ikke oppført dette på søknaden om lån&stipend. Det har jeg ikke gjort fordi jeg ikke vet hvor mye jeg kommer til å få utbetalt...

Er det da greit at jeg bare sender inn en ny søknad til Lånekassen når jeg vet eksakt "inntekt" fra NAV?

Håper så inderlig at noen kan svare på dette... Takkis ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg vet er at all inntekt blir etterkontrolert så noe av stipendet blir lån om du har utbetalt over en viss sum. Jeg måtte ikke sende inn inntektene mine når jeg kun hadde overgangsstønad utbetalt i alle fall.

Hvorfor det står at du har mer på støttekalkulatoren enn hva du virkelig får utbetalt vet jeg ikke, da må du nesten ringe til de å høre =)

Skrevet

De er jo kun å sammenlikne hvilke poster som mangler på utbetalingene fra lønekassen kontra det stønadskalkulatoren viser. Evt. kan du jo ringe lånekassen og høre.

kanskje det er forsørgerstipendet som nagler?

Skrevet

Det er stipendet på 14 700 jeg ikke får. Har sendt lånekassen mail og spurt hva som er årsaken til at jeg ikke får utbetalt alt.

Takk for at dere tok dere tid til å svare meg!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...